מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מפתח תקווה לקצרין

שירי וסבתא מירה
הקמת בית הספר דרכי נעם בקצרין
הרבנית מירה ובעלה מובילים את ההווי התורני בעיר קצרין

שמי מירה לוי נולדתי ב1959 בפתח תקוה.

גדלתי בפתח תקווה ובהיותו כבת ארבע עשרה, לאחר מלחמת יום הכיפורים, עברתי ביחד עם הורי, לגור בקרית ארבע. קִרְיַית אַרְבַּע היא ישוב במעמד של מועצה מקומית בהרי יהודה, השוכן בצמוד לעיר חברון בצידה המזרחי. זהו הישוב הגבוה ביותר ביהודה ושומרון, בגובה של כ-1,008 מטר מעל פני הים. קריית ארבע משמשת כמרכז עירוני ליישובים הישראלים באזור, ובה נציגויות של מספר רשויות ומועצה דתית.

הורי היו אנשים אידיאליסטים שאהבו את עם ישראל וארץ ישראל. כשהתחתנתי עם בעלי גרנו במשך ארבע שנים בסמיכות להורי. בעלי היה רב צבאי הוא הגיע למילואים בגולן, והוא מאוד מצא חן בעיני הרב הפיקודי, ששכנע אותו לחתום קבע. כך הגענו לגולן לעיר קצרין.

קַצְרִין היא מועצה מקומית במחוז הצפון בישראל, הממוקמת במרכזה של רמת הגולן, בגובה של 300 מטר עד 370 מטר מעל פני הים. שטח השיפוט של קצרין הוא 12,214 דונם. מדרומה של קצרין נמצאת שמורת יער יהודיה. חוקרים משערים כי מקור השם "קצרין" הוא ביישוב קיסרין שהתקיים בתקופת התלמוד ברמת הגולן. (ויקיפדיה)

קצרין הייתה אז עיירה קטנה וחמודה אבל היו מעט משפחות דתיות. לא היה מניין באמצע השבוע, ולא היו מעון או גן דתי, וכמובן שלא היה בית ספר. הגענו כמשפחה של צבא קבע ואחרי שש שנים, בעלי הרב יוסף לוי, נבחר לרב של קצרין. במשך כל הזמן דאגנו להוסיף תורה. להוסיף פעילויות של הווי דתי, ולבסס את החיים הדתיים בקצרין.

במשך הזמן בנינו מעון דתי וגן דתי. הגיעו עוד תושבים והמניינים גדלו. בנינו את בית ספר דרכי נועם וב"ה היום בקצרין יש בתי כנסת רבים, גני ילדים, בית ספר גדול, אולפנה וישיבה.

במישור המשפחתי הגענו עם שלושה ילדים וב"ה בקצרין נולדו עוד שישה. כיום שלושה מהילדים, בנו את ביתם בקצרין בתוכם המשפחה של שירי. תודה לה' על כל החסד שגמל איתנו.

הזווית האישית

שירי: מאוד נהנינו מהקשר הרב דורי. תוכנית זו העצימה את הקשר המיוחד בנינו.

סבתא מירה: תוכנית ממבורכת ומושקעת. אני מאחלת לנו שהקשר רק ימשיך יתפתח ויגדל.

מילון

הווי
אורח חיים מסוים והאווירה הכלולה בו

ציטוטים

”"תודה לה' על כל החסד שגמל איתנו“

הקשר הרב דורי