מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מסע של תקווה – גשר לאמונה

דפנה דור ונעמה כהן ניסן בפגישה משותפת
דפנה דור בילדותה
ביקור משלחת ישראל בארמון הנשיא במצרים

סיפור שסופר על ידי דפנה דור מתנדבת בתוכנית לנעמה כהן-ניסן.

דפנה חברת קיבוץ הזורע. נולדה בשנת 1950 בקיבוץ עין השופט. בשנת  1979  עברה לקיבוץ הזורע. לדפנה ארבעה ילדים, והיא שמשה כספרנית, הרבה שנים בקיבוץ הזורע. דפנה מספרת את סיפורו של אביה שמעון אבידן:

"ביקור המשלחת הישראלית במצרים היה אירוע היסטורי, בו השתתפו  חברי משלחת בעלי עבר צבאי ואזרחי, אנשי דת ואנשים שהיו קשורים לחתימת הסכם השלום. התמונה מהאירוע עליו אני מספרת, צולמה בארמון הנשיא סאדאת בעיר קהיר במצרים, בשנת 1979, על ידי צלם של העיתונות הממשלתית.

האנשים שרואים בתמונה הם ג'יהאן סאדאת אישתו של נשיא מצרים , אנואר סאדאת,  לידו ראש ממשלת ישראל מנחם בגין ולידם לוחץ את ידו שמעון אבידן מפקד חטיבת "גבעתי" לשעבר אבא שלי ומאחוריו דן פתיר.

התמונה צולמה מכיוון שזה היה אירוע היסטורי של ביקור משלחת ישראלית, בארמון הנשיא במצרים. היא צולמה עבור המשלחת הישראלית.

בתמונה רואים על פי הלבוש של האורחים, שזה אירוע מאוד חגיגי, ומיוחד. זה אירוע היסטורי שהתרחש לאחר חתימת הסכם השלום, בין מצרים לישראל. לי היא משמשת כמזכרת מאירוע חשוב, בו אבי השתתף ואני עד היום גאה בזה.

בתמונה הגברת ג׳יהאן סאדאת, נשיא מצרים אנואר סאדאת, ראש ממשלת ישראל מר מנחם בגין, אבא – שמעון אבידן , ודן פתיר.

 

סיפורו של חפץ

החפץ שהבאתי קשור באירוע. זאת היא קערת כסף' שנמסרה לאבי שמעון אבידן, בארמונו של נשיא מצרים אנואר סאדאת.

הקערה הנה שי הוקרה לשלום, ממפקדו העליון של הצבא המצרי, למפקד חטיבת גבעתי בתש"ח, שחסם את הצבא המצרי מלהגיע לתל אביב. אירוע זה מצטרף אל חוויה משפחתית של משפחת אבידן הפרטית. אחי דן אבידן, השתתף במלחמת ההתשה בסיני כקצין במוצב, במסגרת מבצע נמרים כעזרה לחיילי הסדיר. במהלך תקופה זו הוא נלקח בשבי המצרי, והיה בכלא במצרים במשך ארבע שנים. הוא חזר לביתו רק אחרי מלחמת יום הכיפורים. כך משתלבים שני הסיפורים בחיי.

הקערה עומדת על ארבע רגליים קצרות, ומעוטרת בסלסולי כסף. בתחתית הקערה כתובת החנות בקהיר בה נרכשה".

הזווית האישית

נעמה: מאוד נהניתי מהמפגשים, ולמדתי הרבה. הסיפור האישי שלך נגע לליבי, ואני מודה לך על הזמן שהקדשת. זאת היתה חוויה מרגשת מאוד.

מילון

חטיבת גבעתי
חטיבת חיל רגלים סדירה בצה"ל, הנמצאת תחת עוצבת הפלדה. החטיבה הוקמה בשנת 1983 ונקראה על שם חטיבת גבעתי שפעלה במלחמת העצמאות. ויקיפדיה

ציטוטים

”לי היא משמשת כמזכרת מאירוע חשוב שבו אבי השתתף ואני עד היום גאה בזה“

הקשר הרב דורי