מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מסע חייה של יוליה וורביוב

הבנים של סבתא רוזה
סבתא רוזה והבנות
כשהגענו לארץ עברנו לגור בקרית ביאליק, שם אנחנו עד היום.

סבתא יוליה וורוביוב מספרת את סיפור חייה לנכדתה שיינא דרור.

שמי יוליה וורוביוב, נולדתי בשנת 1948 בעיר מוסקבה שבברית המועצות (כיום – רוסיה) להוריי משפחת וינוקורסקי – לאמי רוזה ולאבי פאיבה. יש לי אחות, שקוראים לה "סופיה". השם שהוריי נתנו לי הוא על שמה של דודה שלי.

בבית שלנו היו שני חדרים. לאחר מכן עברנו לבית אחר, גדול יותר ובו שלושה חדרים. היינו מבשלים במטבח ומתקלחים באמבטיה, את הבגדים כיבסנו במכונת כביסה, ב"ה, היה לנו כל מה שהינו צריכים. באזור בו גרנו היו בקושי יהודים.

לאימא שלי קראו רוזה והיא הייתה אישה יפה ומטופחת. לאבא שלי קראו פאיבה וגם הוא היה אדם יפה. אבא שלי עבד ברכבת התחתית ואימא שלי עבדה במפעל קרונות. אחד הזיכרונות היפים שלי מילדותי הוא, שבחופשות היינו נוסעים לסבא וסבתא והיה לי שם מאוד נחמד. אני גם זוכרת, שהייתה לי בובה שמאוד חיבבתי. היו לי די הרבה חברות, אהבנו  לטייל יחד ולשחק בשלג. אהבתי לצייר ולסרוג. המאכל האהוב עלי היה דייסה, שאמי הכינה.

למדתי בבית הספר. אני לא כל כך זוכרת איך קראו לבית הספר שלי, אבל אני זוכרת שלכל בתי הספר היה מספר, וזה היה שמו של בית הספר. המקצועות שלמדנו: צרפתית, גרמנית, חשבון, מדעים, ספרות, ספורט, היסטוריה גאוגרפיה ועוד. הייתה לנו תלבושת אחידה לכל התלמידים. מטעם בית הספר לא היו לנו טיולים, אבל היו לנו הרבה מסיבות. אהבתי במיוחד את המורה סופיה, המורה לרוסית. גם לנו היו תעודות והתרגשויות לפני קבלת התעודות והציונים.

התחתנתי בשנת 1961 כשהייתי בת 19, החתונה נערכה במוסקבה, הבן הבכור שלי נולד כשהייתי בת 24,  הבן השני כשהייתי בגיל 32 והאחרון בגיל  34. בסה"כ יש לי  11 נכדים בלעה"ר.

רצינו מאוד לעלות לישראל. ובשנת 1991 החלטנו לעזוב את רוסיה ולעלות לארץ ישראל. בתאריך 25/10/1991 כשהייתי בגיל 43, עליתי עם כל המשפחה: אני בעלי ושלושת ילדינו. כשהגענו לארץ עברנו לגור בקריית ביאליק (עד היום אנחנו גרים שם). עבדתי בתפקיד מהנדסת במכון ללווין, סיימתי לימודים באוניברסיטה למטוסים ולווינים. 10 שנים עבדתי בזה. אחר כך עברתי לעבוד במכון לבניית מכשירים לבתי רפואה.

אביו של בעלי שינה את שם משפחתו לוורביוב, ואולם, הבן תומר (הצעיר) תרגם את שם המשפחה לדרור. אנחנו לא חב"דניקים, אבל הבן הצעיר שלנו (אבא של שיינא) חב"דניק.

הזוית האישית

שיינא: תודה רבה לך סבתא, נהניתי לשאול ולשמוע. מאחלת לך הרבה בריאות ונחת.

מילון

לווין
לוויין הוא גוף שמיימי המקיף גוף שמימי אחר, לרוב כוכב או כוכב לכת, המונח לוויין בעברית בא מהשורש ל־ו־ה, שכן הלוויין "מלווה" את כוכב הלכת.

ציטוטים

”כשהנכדים שלי באים לבקר זה מחמם לי את הלב.“

הקשר הרב דורי