מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מסן-פרנסיסקו ועד ישראל – ג'ף אלן דייויס

הנכדה שירה וסבא ג'ף ביום הולדת
סבא ג'ף בילדותו
העלייה לארץ וסיפור חיי

שמי ג'ף אלן דייויס, השנה אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי עם נכדתי שירה מביה"ס הדרור תל"י ממבשרת ציון. נולדתי בעיר סן-פרנסיסקו שבקליפורניה, ארצות הברית, בתאריך 21.9.1946. עליתי לארץ בשנת 1964 בגיל 18. עזבתי את משפחתי שהתגוררה בארה"ב כי רציתי לגור ולהקים משפחה בארץ ישראל. לא ויתרתי על חלומי והגעתי לירושלים, עליתי בעונת החורף.

תקופת לימודיי

התחלתי ללמוד במכון ללימודי חוץ – מקום בו למדו סטודנטים ממדינות שונות, שם למדתי עברית, גיאוגרפיה ועוד מקצועות שונים. דרך המכון יצאנו להרבה טיולים ברחבי המדינה וכך הכרתי את ארצנו. בוגרי המכון היו חוזרים בסוף מסלול הלימודים חזרה לארצות מולדתם ולאחר מספר שנים לחזור ארצה. כאשר סיימתי את לימודיי גם אני הייתי אמור לחזור לארצות הברית אל משפחתי. באותה התקופה ארצות הברית הייתה מעורבת במלחמה ארוכה שנקראה "מלחמת וייטנאם" ולא רציתי לחזור למלחמה. החלטתי להמשיך את לימודיי באקדמיה למוזיקה בירושלים.

הפכתי לאבא

הכרתי את אשתי הראשונה ששמה רחל ונולדה לנו בת בשם דונה. לאחר תקופה, התגרשנו והכרתי את אשתי בלהה ונולדו לנו ארבעה ילדים מקסימים: ירון, נעה, עמיאל ודן.

עבדתי כמורה בחינוך המיוחד ובאמצעות המוזיקה קידמתי את הילדים להישגים מרשימים. במיוחד לאחר שאשתי בלהה ז"ל נפטרה. לאחר מכן הכרתי את אשתי השלישית ריבה, וכיום אני סבא גאה ואוהב לחמישה עשר נכדים נפלאים: יהל, ליאל, אנדרו, בנג'י, שירה, יאיר, הלל, זוהר, איתי, יולי, ליעם, נריה, אדם, ליהי, תום ומייקי.

המסר שלי לדור העתיד

המסר שלי לילדיי ונכדיי היקרים הוא, תמיד להמשיך עם הפנים קדימה, אפילו כשקשה, חשוב למצוא את האנשים שתומכים ועוזרים כפי שלי עזרו בתקופתי הקשה. כשאשתי השנייה בלהה נפטרה נאחזתי בילדיי ומשפחתי כדי להתגבר על הקושי.

הזוית האישית

שירה הנכדה משתפת: למדתי דברים חדשים על סבא שלא ידעתי עליהם.. היה כיף לשמוע והקשיב לו. אני מאחלת לסבא שייהנה מהחיים!

מילון

מלחמת וייטנאם
מלחמת וייטנאם היא הכינוי המקובל במרבית העולם המערבי למלחמה שהתנהלה בין צפון וייטנאם הקומוניסטית והווייטקונג (אשר נתמכו על ידי ברית המועצות וסין) לבין דרום וייטנאם וארצות הברית.

ציטוטים

”תמיד להמשיך עם הפנים קדימה, אפילו כשקשה. חשוב למצוא את האנשים שתומכים ועוזרים“

הקשר הרב דורי