מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מסוריה לטבריה

סבתא תמר הנכד ועופר
סבתא תמר כילדה
סבתא תמר מספרת על תקופת הילדות

שם סבתי הוא תמר כינרות ולפני שהתחתנה שמה היה תמר קובי. תמר נולדה בארץ ישראל, בטבריה, בשנת 1956 והתחנכה בטבריה. הוריה של תמר, סבא רבא וסבתא רבתא שלי, הם רחל ונפתלי שנולדו בארץ ישראל. אבא של רחל עלה כילד מסוריה בעליית הנוער בשנת 1907 והשתקע בטבריה. אימא של רחל עלתה ממרוקו דרך מצרים על גמלים. סבא וסבתא של נפתלי עלו ממרוקו בשנת 1910.

בבניין שסבתי, תמר גדלה בו היו הרבה ילדים והם היו משחקים ביחד אחר הצהריים במשחקים בחצר כגון: משחקי אבנים, גולות ומחבואים. בנוסף לכך תמר למדה נגינה באקורדיון ובכל יום שישי הייתה נוסעת לחזרות. בנוסף, היו להם קונצרטים שההורים היו מוזמנים. תמר גם נרשמה בתיכון לחוג גדנ״ע אוויר ושם הם היו בונים טיסנים.

בכל חופש גדול הם היו נוסעים לבסיס חיל האוויר. בכיתה יא' תמר עשתה קורס דאייה בבסיס סירקין של חיל האוויר. בתום תקופת לימודיה, סבתי לא שרתה בצבא, אלא במלחמת יום כיפור, היא התנדבה בבית חולים וטיפלה בפצועים שהגיעו למחלקת העיניים.

 סבתא תמר בילדותה

תמונה 1

נישואין

בעלה של סבתי למד, שתי כיתות מעליה. הם הכירו בטבריה. הוא היה בכיתה של אחיה הגדול. כמה שנים לאחר מכן הם התאהבו והתחתנו ובמהלך השנם, נולדו להם שלושה ילדים, עליהם נדבר בהמשך, הם התגרשו.

 תמונה משפחתית

תמונה 2

ילדיה של סבתא

שגית נשואה ממנה יש לסבתא שלושה נכדים. איתי, אבי, נשוי וגם הוא הביא לעולם שלושה נכדים לסבתא, ובניהם אני וחן נשוי וממנו סבתא קיבלה עוד שני נכדים.

 

במקצועה, סבתא שלי הייתה מורה בבית ספר. היא לימדה במשך 37 שנים את מקצועות: מתמטיקה ביולוגיה ופיזיקה.

סבתא תמר

תמונה 3

 

אני וסבתא תמר

תמונה 4

קישור לסרטון בו סבתא תמר מספרת

הזוית האישית

הסבתא תמר: נהנתי מאוד להיפגש עם נכדי, עופר, במסגרת תכנית הקשר הרב דורי. נהניתי לספר לו את קורות משפחתי, על סבי מאיר ולראותו מתעניין ושואל שאלות בלהיטות רבה, כמו כן יצאנו יחד להגדיר פרחים בשדה ולכל מפגש הייתה מטרה וזה כמובן שונה ממפגשים משפחתיים.

הנכד עופר: נהניתי מאוד להקשיב לסיפורה של סבתי  ולכתוב אותו ואני יודע שגם סבתא שלי שמחה מאוד לספר לי את הסיפור שלה. אני מאחל לסבתא שלי הרבה בריאות ואני רוצה לבלות אתה יותר זמן.

מילון

טבריה
טְבֶרְיָה היא עיר במחוז הצפון בישראל, בגליל התחתון ובבקעת כינרות. טבריה שוכנת לחופה המערבי של הכנרת והיא העיר היחידה הממוקמת לחופי ימה זו. מספר תושביה מוערך ב-2019 בכ-44,845. שטח השיפוט שלה הוא כיום 15,392 דונם. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”הדרך למטרה לא תמיד תהיה קלה, אבל היא תמיד תהיה שווה את המאמץ!“

הקשר הרב דורי