מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מסופרמרקטים לתקשורת

סבא גלי ורוני
סבא גלי בשירותו הצבאי
סיפורו של סבא גלי (יעקב)

שמי רוני, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעדת את סבי, יעקב גלברד.

סבא נולד בגרמניה ב-2 למאי בשנת 1947, שנתיים לאחר תום מלחמת העולם השנייה ושנה לפני קום המדינה. ההורים של סבא, שלמה ולולה ז"ל, היו ניצולי שואה שנפגשו אחרי המלחמה. כאשר נולד בנם יעקב (סבא) החליטו בשנת 1949 לעזוב את גרמניה, לעלות ארצה ולגדל את בנם בישראל.

יעקב עם הוריו בגרמניה טרם עלייתם לישראל

תמונה 1

סבא למד בבית ספר יסודי "הר נבו" בתל אביב ובמגמת חשמל בתיכון מקצועי מקס פיין.

כיתה ח'1 בבית הספר היסודי "הר נבו"

תמונה 2

במהלך שירותו הצבאי הסדיר, סבא שימש כמדריך חשמל טנקים בבית הספר לחימוש. במסגרת תפקידו קיבל משימה להדריך צוותים טכניים שנשלחו על ידי ממשלת סינגפור ללימוד תחזוקת טנקים שרכשה ממשלת סינגפור ממדינת ישראל. המפגש עם החניכים הסינגפורים היה מאוד מעניין, הסתבר שבסינגפור חיות ארבע קהילות שונות השייכות לאמונות שונות. הקהילה הגדולה היא הקהילה הסינית. אולם לצידה נמצאות קהילה אינדונזית, קהילה מוסלמית וקהילה הודית. למרות האמונות השונות והדתות השונות הם הצליחו לייצר חברה המקבלת את האחר באופן נפלא שאיפשר הקמת מדינה חזקה גם כלכלית וגם חברתית.

צילום של יעקב יחד עם חניכיו הסינגפורים

תמונה 3

יעקב כחייל בצה"ל

תמונה 4

לאחר שסיים את שירותו הצבאי סבא החליט ללמוד באוניברסיטת תל אביב במגמת כלכלה וחשבונאות. סבא סיים את הלימודים באוניברסיטה והשלים את הכשרתו כרואה חשבון מוסמך.

סבא וסבתא התחתנו ברביעי לדצמבר 1972 ולהם כיום ארבעה בנים, שמונה נכדות ושני נכדים. במהלך השנים סבא כיהן כמנהל כללי (מנכ"ל) של מספר חברות גדולות במשק. החברה הראשונה שניהל כמנכ"ל הייתה רשת הסופרמרקטים ריבוע כחול ישראל.

בשורה העליונה מימין: קבלת תעודת הנפקה בבורסה של ניו יורק ממנכ"ל הבורסה, משמאל: אירוע הנפקת מניות ריבוע כחול, בשורה התחתונה מימין: יעקב עם עזר ויצמן, משמאל: יעקב עם הרצוג (האבא)

תמונה 5

יעקב עם הרצוג (הבן)

תמונה 6

החברה השנייה שניהל כמנכ"ל הייתה חברת פלאפון. החברה השלישית שניהל הייתה חברת בזק והחברה הרביעית שניהל הייתה חברת פרטנר. תפקיד מנכ"ל חברה הוא תפקיד מחייב, זהו עיסוק מאוד תובעני והמטלה לגידול ארבעת הבנים נפלה על כתפיה של סבתא ברכה. בדיעבד, שעות העבודה העמוסות של סבא מנעו ממנו את החווייה השלמה של גידול ארבעת הבנים. כיום סבא מנהל חברה משפחתית העוסקת בניהול נכסים מסחריים אך את עיקר זמנו משקיע בקשר עם המשפחה והנכדים. אנו נפגשים בארוחות משפחתיות עם כל בני המשפחה ויוצאים לטיולים משותפים בארץ ובחו"ל.

הקשר המשפחתי מאוד חשוב לסבא. כבן לניצולי שואה הוא לא זכה להכיר את הסבים והסבתות שלו ואת שאר הדודים והדודות שנספו בשואה. לדברי סבא, במהלך שנות חיינו אנחנו פוגשים אנשים רבים, חלקם במסגרת העבודה וחלקם כחברים לבילויים משותפים, הקשרים הללו הם בני חלוף. הקשר עם בני המשפחה תמיד יישמר ויחזק אותנו ברגעים החשובים בחיינו.

הזוית האישית

סבא יעקב: התכנית הנה יוזמה ברוכה שבאמצעותה נוצר שיח גילוי והכרות של רוני עם קורות חיים אישי ומקצועי שלי. אין ספק שהיכרות זו מקרבת ומעמיקה את הקשר ביני לבין נכדתי. חוויית מרגשת. זה המקום להביע הערכה רבה ליוזמה, להדרכה ולליווי הצמוד שלך.

רוני: למדתי שסבא שלי הוא סבא קצת שונה. הוא לא כמו כולם. הוא מבין בטכנולוגיה, הוא בעניינים. העולם של סבא זה עולם העסקים. למדתי על הדרך שהוא עשה ועל ההצלחה שלו. אני שמחה שהייתה את תכנית הקשר הרב דורי כי ככה הכרתי לעומק את סבא שלי וגיליתי שהוא בן אדם מקסים, ישר, טוב, חכם ויסודי. אני חושבת שזו תכנית מאד חשובה. אני מרגישה שמאוד התקרבתי לסבא בעקבות התכנית והיא אפשרה לי להכיר את עולם העסקים של סבא. מאוד נהניתי עם סבא שלי והייתה לנו חוויה כיפית.

מילון

הנפקה
הנפקה, בבורסה לניירות ערך, היא פעולה המשמשת לגיוס הון על ידי הצעה של ניירות ערך לציבור. בישראל, הנפקה מכונה בחוק הצעה לציבור. תאגיד המעוניין לגייס כסף מהציבור יכול להנפיק בבורסה מניות, איגרות חוב, אופציות, ניירות ערך אחרים או שילוב של אלו באותה הנפקה. הנפקה יכולה להתבצע גם על ידי מציע שאינו המנפיק. לדוגמה, בעל מניות קיים בתאגיד יכול להציע את מניותיו לציבור דרך הבורסה. פעולה זו, של הנפקה בשוק המשני, היא נדירה יחסית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”עשיתי הכל בעשר אצבעות“

”באמצעות תכנית הקשר הרב דורי הכרתי לעומק את סבא שלי וגיליתי שהוא בן אדם מקסים, ישר, טוב, חכם ויסודי“

הקשר הרב דורי