מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מנהל מחלקה בקופת חולים כללית

אני סבא ואחותי
סבא וסבתא בעבר
סיפורו של סבא מושיק פוליצק

סבא מושיק פולצק נולד ב1948 בתל אביב.

כשבגר היה למנהל מחלקה באגף בקופת חולים כללית.

שירותי בריאות כללית (או בשמה הראשוני, "קופת חולים הכללית של העובדים העבריים בארץ ישראל" ובקיצור הידוע, "קופת חולים כללית"), הוא ארגון הבריאות הגדול והוותיק בישראל. הארגון מעניק שירותים למעל 50% מתושבי מדינת ישראל.

מנכ"לית שירותי בריאות כללית, החל מספטמבר 2021, היא רות רלבג.המשרדים הראשיים של הנהלת שירותי בריאות כללית ממוקמים ברחוב ארלוזורוב בתל אביב, לא הרחק מבית הוועד הפועל של ההסתדרות. קופת חולים כללית נוסדה בחנוכה 1911 על ידי "הסתדרות פועלי יהודה", בעקבות תאונת עבודה בעקבותיה איבד הפועל ברוך פריבר מעין גנים את ידו בעת שעסק בעבודה בפרדס. ההצעה לייסוד הקופה, הועלתה על ידי ברל כצנלסון ובדצמבר 1911 הובאה להצבעה בוועידה השנייה של "הסתדרות פועלי יהודה". בהצבעה הוחלט ברוב מוחלט של 25 חברים להקים ארגון לעזרה רפואית לפועלים. הארגון החדש שהוקם זכה לשם "קופת ־ חולים". כחברים היו יכולים להצטרף רק פועלים, או בעלי מלאכה עצמאיים שאינם מעסיקים שכירים. החברים היו מחויבים בלינה בתורנות ליד חולים, וסיוע לחולים עליהם היו ממונים. הסיוע שהעניק הארגון לחבריה כלל בין היתר עזרה הדדית, מציאת מקום לינה לפועל חולה חסר מגורים קבועים, טיפול על ידי רופא או מי שהוא בעל ידע רפואי, תרופות ואשפוז בבית חולים.

סבי היה מנהל מחלקת תקנים וסיווגים במשך עשרים ושתיים שנים. כלומר: הוא היה אחראי על מספר העובדים בכל מקום ומקום, איזה מידע אישי יוכל כל אחד לדעת, כמה מיטות יהיו בכל מחלקה, איזה ציוד וכמה יינתן למחלקות.

סבא נבחר לתפקיד, במסגרת מכרזים של קופת חולים, מכיוון שהיה לו ניסיון וידע בתחום, משנים קודמות, והוא עמד בכל הדרישות. לתפקיד זה חשיבות גדולה עבור כל מערך הפעילות בקופת חולים כללית, ולאורך כל הזמן נדרשת למידה אישית והתאמה לדרישות בשטח. סבא היה מנהל טוב השקיע ועשה המון דברים לטובת המחלקה. סבא ניהל צוות ובו הרבה אנשים ועשה עבודה חשובה, וזה דרש הרבה אחריות. סבא שלי מאד אהב את התפקיד והיה לו מעניין.

סבא מאמין שמנהיג זה אדם שמוביל דברים, ויכול להשפיע ולקדם. לדעתו למנהיג יש: כושר מנהיגות, השפעה, וחזון, ובן גוריון השפיע עליו בילדותו. דָּוִד בֶּן־גּוּרִיּוֹן להאזנה ‏ היה ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל. בן־גוריון היה איש העלייה השנייה, ממנהיגי תנועת העבודה, חבר במפלגות פועלי ציון ואחדות העבודה, מזכירה הכללי הראשון של ההסתדרות הכללית של העובדים בארץ ישראל ומנהיגה הראשון של מפא"י. ויקיפדיה

כיום סבא בן שבעים וארבע, פנסיונר ונהנה מהמשפחה ומעיסוקיו השונים.

הזווית האישית

סבא משה פולצק והנכד עומר, השתתפו בתוכנית הקשר הרב דורי בבית ספר שגיא בקיבוץ שריד בתשפ"ב – 2022.

מילון

חזון
דָּוִד בֶּן־גּוּרִיּוֹן להאזנה ‏ היה ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל. בן־גוריון היה איש העלייה השנייה, ממנהיגי תנועת העבודה, חבר במפלגות פועלי ציון ואחדות העבודה, מזכירה הכללי הראשון של ההסתדרות הכללית של העובדים בארץ ישראל ומנהיגה הראשון של מפא"י. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”מנהיג זה אדם שמוביל דברים ויכול להשפיע ולקדם, למנהיג יש: כושר מנהיגות, השפעה, וחזון. בן גוריון השפיע עלי בילדותי“

הקשר הרב דורי