מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מן העיר אל הכפר

אני וסבתי
סבתי בילדותה בקיבוץ גינוסר
סיפורה של שמחה סוקולוסקי

שלום אני שמחה סוקולסקי  נולדתי ב1939 בעיר בצרה בעירק. עליתי לארץ בשנת 1951, בהיותי בת שתיים עשרה.

אחד הסיפורים המשמעותיים שקראו בחיי הוא העלייה לארץ ישראל, בהתחלה היה קשה להסתגל והתגעגעתי לאחותי אהובה אשר עלתה אחרי לארץ.

לפני שהגעתי אל המושב הייתי בשני מקומות אחרים, עליתי לארץ ב 1951, הישר לקיבוץ גינוסר, בתמונה מן העבר, רואים אותי בגינוסר, מי היה מאמין שתמונה זו בת כמעט שישים שנה. גינוסר הוא קיבוץ של התנועה הקיבוצית, השוכן לחופה המערבי של הכנרת, 7 ק"מ מצפון לטבריה, על כביש מס' 90. שייך למועצה אזורית עמק הירדן. ויקיפדיה.

אחרי החתונה, עברתי לנוף הגליל, ובהמשך עברנו לגור במושב ציפורי, עברתי מן העיר אל המושב בשנת 1978. בהתחלה הייתי צריכה להתרגל לחיים חדשים, עבדתי כל חיי בחקלאות, ובשנים האחרונות הקמתי יחד עם בעלי צימרים כפריים. המעבר לציפורי שימח אותנו בסופו של דבר, והיום אני מאושרת שאני גרה בציפורי.

ציפורי (צִפּוֹרִי) הוא מושב בגליל התחתון, בקרבת העיר נצרת, כחמישה קילומטר מזרחית למחלף המוביל. הוא נמצא בתחום השיפוט של המועצה האזורית עמק יזרעאל. היישוב שוכן במקום בו שכן היישוב העתיק ציפורי ונקרא על שמו.

המושב נוסד בשנת 1949, על אדמות הצמודות לעיר העתיקה ציפורי (מושב הסנהדרין). בנוסף, על אדמות המושב שכן הכפר הערבי ספוריה שנכבש במבצע דקל, על ידי חטיבת כרמלי. חלק מתושבי ספוריה גורשו מעבר לגבול והיתר גורשו לעילוט. אדמות הכפר שהיו שייכות לתושביה ניתנו למושב החדש ולקיבוץ הסוללים.

היישוב נוסד בסיוע הסוכנות היהודית ותנועת המושבים, ומייסדיו, עולים מטורקיה ומבולגריה, עזבוהו ברובם אחרי תקופה קצרה. בראשית שנות ה-50 הגיעו אליו עולים מרומניה שתקעו יתד ונשארו. במשך השנים גדל המושב, ובשנת 2000 החל בהקמת שכונת הרחבה קהילתית, בה נקלטו הן בני המושב והן תושבים חדשים. כיום מונה המושב כ-180 משפחות, מהן 70 בעלות משקים חקלאיים ו-110 משפחות של תושבים שאינם חקלאים.(ויקיפדיה)

לסיכום המעבר מנוף הגליל לציפורי היה נהדר, כיום אני גרה במושב ציפורי, ואני סבתא של תום ירדן אריאל אוריה שחר ונועה. הקמתי את משפחתי בנוף הגליל, וילדי גדלו ברב שנות חייהם במושב ציפורי.

הזווית האישית

נועה: היה לי מעניין ומרתק לשמוע על העבר של סבתי, ועל עלייתה ארצה.

מילון

גינוסר
גינוסר הוא קיבוץ על שפת הכינרת

ציטוטים

”המעבר מנוף הגליל לציפורי היה נהדר, הקמתי את משפחתי בנוף הגליל, וילדי גדלו ברב שנות חייהם במושב ציפורי“

הקשר הרב דורי