מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ממשפחה קטנה למשפחה גדולה – דנה גרשטיין

נכדתי המאומצת לוליה במסגרת התוכנית ואני, דנה
בעלי ואני ביום חתונתנו
החיים בארץ בשנות ה- 70

שלום, קוראים לי דנה גרשטיין. נולדתי בשנת 1948, עסקתי בעברי בהנדסה אלקטרונית במערכת הביטחון. אני נשואה עם ארבעה ילדים ומתגוררת בהרצליה, עסוקה היום בפעילויות פנאי וטיפול בילדים ובנכדים ולא משתעממת לרגע. אני נמצאת בתוכנית "הקשר הרב דורי" עם נכדה "מאומצת" למטרת תוכנית זו – לוליה. ילדה מהממת בת 12, נולדה בארץ למשפחה אריתראית. לוליה תלמידה מצטיינת, חכמה, חברותית, קוראת הרבה ומתעניינת בכל. נכדה אידיאלית.

נולדתי וגדלתי במשפחה קטנה טיפוסית ברומניה (1-2 ילדים) ומאז ומתמיד חלמתי להקים משפחה גדולה עם הרבה ילדים. התחתנתי עם חבר ללימודים (מוטי גרשטיין) ויחד הבאנו לעולם ארבעה ילדים ויש לנו שנים עשר נכדים.

שנה לאחר הנישואים שלנו פרצה מלחמת יום כיפור. באותה תקופה עבדתי בחיל האוויר. במסגרת עבודתי הייתי צריכה לסייר בבסיסי החיילים ולבדוק את תקינות המתקנים. בתקופה הזאת בעלי היה מגוייס ולא שמעתי ממנו במשך יותר מחודשיים והמצב היה לא ברור ומלחיץ. באחד הסיורים ניסיתי יחד עם מפקדי למצוא אותו, אבל לא הרשו לנו לעבור את התעלה (תעלת סואץ).

כל תקופת המלחמה הייתה טראומטית, מלחיצה, מפחידה ואי הוודאות שלטה. המלחמה השפיעה על כל תחומי החיים. גרנו בדירה שכורה והחוזה הסתיים בחודשי המלחמה, אפילו שהוצאה הוראת שעה לשחרר את השוכרים מקיום החוזה. בעלי הדירה היו מחכים לי בלילה בהאפלה ואיימו להתנקש בי אם לא אצא מהדירה. בסופו של דבר, גיסי עזר לי לפנות את הדירה ועברתי לגור בבית הוריי. זו הייתה תקופה מאוד קשה עם השפעה לכל החיים. לשמחתי, בעלי חזר מהמלחמה, הקמנו יחד את המשפחה שתמיד חלמתי עליה והגשמתי את החלום שלי להקים משפחה גדולה בישראל.

משפחתי המורחבת כיום

תמונה 1

הזוית האישית

סבתא דנה: התוכנית הקשר הרב דורי נתנה לי אופציה להכיר את נכדתי המאומצת והוסיפה לי הנאה גדולה. לוליה הקשיבה לסיפורים ולהיסטוריה של הארץ, שמעתי ממנה על דברים שמעניינים אותה וקרובים לליבה ולמדנו אחת מהשנייה.

הנכדה לוליה: תוכנית הקשר הרב דורי נתנה לי אפשרות להכיר את סבתא דנה ואני שמחה שעברתי איתה את התוכנית. הייתה לי הזדמנות לשמוע סיפורים שלא הכרתי וללמוד על החיים במדינות אחרות ובארץ ישראל בעבר, נהניתי מאד.

מילון

הוראת שעה
הוראת שעה היא חיקוק שתוקפו הוגבל בזמן מראש. זאת, להבדיל מיתר החוקים והתקנות, שעומדים בתוקף כל עוד לא בוטלו או תוקנו. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”לשמחתי בעלי חזר מהמלחמה והקמנו יחד את המשפחה שתמיד חלמתי עליה“

הקשר הרב דורי