מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ממגירת הזכרונות של סבתי

אני וסבתי במהלך התוכנית בבית הספר
סבתי ביום חתונתה
סבתא רבקה מספרת על עברה

שמי רבקה כהן נולדתי ב1950 נולדתי בארץ ב 1950 ביום חורף, מושלג.

השם שלי ניתן לי על שם סבתא שלי, שם המשפחה המקורי שלי הוא בונה, ואחרי החתונה הוא שונה לכהן. יש לי עוד שני אחים ואחות קטנה יותר.

הילדות שלי הייתה בקיבוץ אפק  והייתה  מאושרת. המשפחה שלי ידעה לשיר, אבא שלי היה חזן וזמר. היינו שרים שירי ילדות ושירי חגים. השיר שאני במיוחד זוכרת  הוא "העגלה עם סוסה" . נהגנו לשיר כל המשפחה גם בחגים וגם בקיבוץ .

 כשבגרתי יצאתי לפולין במשלחת של דור שני לניצולי שואה . השליחות היתה מטעם  התנועה הקיבוצית, סיירנו עשרה ימים במחנות השמדה ובבתי קברות, וערכנו טקסי זיכרון במחנות .

במהלך חיי הייתי פעילה בארגון נעמ"ת  הרבה שנים, וארגנתי קורסים ופעילויות להעצמת נשים. בנוסף הייתי בתפקיד ציבורי במועצת הפועלים בעכו ובנהריה.

במהלך השנים טסתי הרבה פעמים לחו"ל, וביקרתי בהרבה מדינות, חלק למטרת נופש וחלק לביקור משפחתי, יחד עם בעלי יוסי. יש לי בן בארצות הברית ובקרתי שם כמה פעמים. באחד הביקורים שם יצאנו לשייט באיים הקריבים. בפעם אחרת היינו בספרד כשלושה חודשים.  טיילנו הרבה כי לבעלי יש משפחה גדולה בספרד. 

הפעילות הגדולה שלי הייתה בנעמ"ת. הייתי חברת נעמ"ת ופעילה בשכר דרך תנועת הקיבוצים. 

אני גם אוהבת לשיר, ושרתי שבע עשרה שנים במקהלה של הגליל המערבי, במועצה האזורית מטה אשר. בין היתר שרנו בכנסיות והופענו בחו"ל בגרמניה ובהולנד. 

בקיבוץ היינו מופיעים בחגים ובאירועים שונים. הייתי גם קריינית, למדתי קריינות והייתי מקריאה בטקסים שונים ומאוד אהבתי את זה. 

 לימים עבדתי באורנים והייתי מטפלת בגנים. במשך השנים המשכתי ללמוד באורנים, למדתי ספרנות כשלוש שנים, ולאחר מכן עבדתי כספרנית בבית הספר האזורי "סולם צור". משם עברתי לבית הספר באפק ועבדתי כמזכירה שבע עשרה שנים, ומאוד נהנתי. 

לאחר הפרישה יצאתי לקורס ארכיונאות, והיום אני עובדת בהתנדבות בארכיון שבקיבוץ. 

יש לי שלושה בנים שגיא, עידן , ורונן . זכיתי להיות סבתא ל שמונה נכדים שלושה בנים וחמש בנות . 

שישה מנכדיי גרים בקיבוץ, ואנחנו רואים ומתראים כל הזמן.

שתיים  מנכדותיי גרות בארצות הברית, הבן שלי נשוי וגר ביוסטון  טקסס  כעשרים שנה. פעם בשנה אנחנו נוסעים לבקר אותם, ולפעמים הם באים לארץ. היינו רוצים להתראות יותר אבל זה לא יוצא. 

הזווית האישית

אלה: היה לי מעניין מאוד, והמפגשים היו מרגשים מלאי סיפורים ומעניינים. סבתא שלי נהנתה מהשתתפות הילדים שהייתה רבה ומרשימה. בנוסף היא למדה המון עלי וזכינו לבלות ביחד. למדתי הרבה על סבתי, דברים שלא ידעתי קודם. נהנתי  לשמוע את הסיפורים גם של סבתי וגם של האחרים.

מילון

ארכיון
מקום בו נשמרים כל המסמכים במהלך השנים. אוספי הארכיון מהווים מקור למחקר ומשמשים את חוקרי תולדות היישוב ומדינת ישראל. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”היינו שרים שירי ילדות ושירי חגים. השיר שאני במיוחד זוכרת  הוא "העגלה עם סוסה“

הקשר הרב דורי