מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ממגוננת לגננת

תמונה שלי ושל סבתא
סבתי בילדותה
איך סבתא שלי הפכה לגננת

שמי עמית יוסיפוביץ', אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי בבית ספרי, חט"ב שרת. בחרתי להשתתף בתכנית עם סבתא שלי שושנה צ'יתיט.

לסבתי מצד אימא שלי קוראים שושנה, או בקיצור שוש, על שם הפרח שושנה. שם משפחתה לפני שהתחתנה עם סבי כרמל ז"ל היה שמש. לאמה קראו וידה ז"ל, ופירוש השם הוא חיים. לאביה קראו דוד ז"ל, ושמו הגיע מן התנ"ך על שם דוד המלך.

סבתי נולדה בירושלים בשנת 1944. יש לה שני אחים: יעקב, שגדול ממנה בשלוש שנים, ואביה, שקטן ממנה בעשר שנים, היא הבת האמצעית במשפחה.

סבתא שוש סיפרה לי שכתלמידה, הטבע, המשחקים וקריאה בחוץ, יותר עניינו אותה מהלימודים. כשיימה לימודיה התגייסה לשירות בצה"ל ושירתה בתפקיד כמזכירה בקרייה, שהוא המתחם המרכזי בתל אביב המשמש את צה"ל, משרד הביטחון, משרדי ממשלה וגופים ממלכתיים נוספים.

לאחר שיחרורה מהשירות בצה"ל, היא החלה ללמוד בסמינר למורים. זמן קצר לאחר תום לימודיה בסמינר היא החלה לעבוד כמורה בבית ספר. סבתא שוש סיפרה לי, שלאחר תקופת עבודה בהוראת תלמידים בבית הספר היא  החליטה לעשות הסבה מקצועית, ובמקום להיות מורה היא העדיפה להיות גננת ולעבוד עם שכבת הגיל הרך. היא פתחה גן ילדים, שמו של הגן הוא "גן שוש ותינוקיית פשוש". גן  זה פתוח כבר למעלה מארבעים שנים, ועדיין פועל ומתפקד.

סבתא שלי מאוד מתוקשבת, יש לה אתר פעיל וגם סביבה בפייסבוק: "גן שוש ותינוקיית פשוש".

בלוגו האתר סבתא שוש בחרה במשפט: "לא מתוך הכרח ילמד הילד אלא מתוך משחק", וסבתא על זה כתבה:

"בפתגם הזה (במתכונתו המצונזרת), נתקלתי באחד מימי הראשונים בסמינר למורים. כל כך אהבתי אותו, שהבטחתי לעצמי שהוא יהווה עבורי מורה דרך. כאשר עלה הרעיון להקים אתר אינטרנט לגן הילדים בכפר סבא, היה לי ברור שהוא יהיה המשפט הפותח בדף הראשי של האתר. הוא מתמצת בפשטות את האני מאמין שלי."

תמונה 1
ואני הנכד זכיתי בסבתא שכזאת!

הזוית האישית

עמית: אני וסבתי נהנינו להשתתף בתכנית הקשר הרב דורי לעשות את התיעוד  ולכתוב את הסיפור המשותף.

מילון

הקרייה
הקִרְיָה הוא שמו של מתחם במרכז העיר תל אביב-יפו המשמש כיום את צה"ל, משרד הביטחון, משרדי ממשלה וגופים ממלכתיים אחרים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”ילדים הם הדבר הכי טוב שיכול לקרות לך“

”לא מתוך הכרח ילמד הילד אלא מתוך משחק“

הקשר הרב דורי