מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מטריפולי לפרדסיה – סבא יעקב פרפרה

סבא כיום
פעילות קבוצתית במסגרת התכנית
סבא יעקב מספר לרואי על עלייתו לישראל וקורות חייו

שמי רואי, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי ובחרתי להציג ולתעד את סיפור חייו של סבא שלי. שמו של סבא שלי הוא יעקב פרפרה. סבא שלי נולד בשנת 1943 בלוב, בעיר הבירה טריפולי, שם התגורר עם משפחתו. סבא שלי חי שם עד גיל שש ובגיל שש עלה לארץ ישראל עם משפחתו באונייה. בארץ ישראל המשפחה התיישבה בפרדסיה (יישוב בשרון). לסבא שבע אחים ושש אחיות, הוא השלישי הגדול מביניהם. כיום סבא מתגורר בנתניה ואוהב לספר לי על עברו.

ילדות

כשסבא שלי הגיע לארץ ישראל רשמו אותו לבית עולים, ששם למד את השפה העברית וכך למד לתקשר עם חבריו ולשחק עמם. בגיל שלוש עשרה סבי נאלץ לעזוב את בית העולים ולא להירשם למוסד חינוכי היות ומשפחתו הייתה בקשיים כלכליים, ולכן עבד בהרבה עבודות כגון: בנייה, חקלאות, ניקיון וכו'.

הקמת המשפחה

בגיל שמונה עשרה התגייס לצה"ל ושם שירת שלוש שנים כלוחם. כשסיים את שירותו הצבאי התגייס לשירות המדינה, וכעבור ארבע שנים התגייס למשטרת ישראל, שם היה 35 שנה. בגיל עשרים ושבע הכיר את סבתי. כעבור שנה הם התחתנו ונולדו להם ארבע ילדים, שני בנים ושתי בנות שאמי היא הקטנה מבניהם.

סבא היום

כיום סבי מתגורר בבית פרטי עם גינה ובמהלך היום הוא משקה את העצים והפרחים ולאחר מכן שותל עוד זרעים ומשקה גם אותם. משפחתו אוהבת לארח את הילדים והנכדים שלהם, בעיקר בשבתות ובחגים, ולבקר אותם במהלך השבוע. כיום סבי אוהב לצפות בסדרות טבע כגון: עולם מופלא, מלחמת החיות ועוד, בנוסף סבי אוהב לצפות יחד עם סבתי בסדרות בישול כגון תוכניות קינוחים וריאליטי.

תחביבים

סבא שלי אהב מאוד לשחק כדורגל עם חבריו בעברו. הוא היה שחקן טוב עוד כשהתחיל, ולאחר כחודש התקבל לליגה וזכה בשלוש אליפויות. כעבור כשנתיים סבא שלי פרש מכדורגל והחל לשחק כדורסל וגם שם קבוצתו הובילה. לאחר כשלוש שנים סבי נפצע ונאלץ לפרוש.

הזוית האישית

רואי הנכד המתעד: נהניתי מאוד לראיין את סבא שלי מפני שאני אוהב שהוא מספר לי על עברו, למדתי הרבה דברים חדשים על סבי ועל עברו שלא ידעתי לפני התיעוד, למשל שהוא עלה לארץ ישראל עם משפחתו באונייה בגיל שש, וגם שבעבר הוא התגורר בפרדסיה עם משפחתו. סבא שלי שמח לספר לי על עברו ועזר לי מאוד בכתיבת הסיפור.

מילון

פַּרְדֵּסִיָּה
פַּרְדֵּסִיָּה היא מועצה מקומית בשרון, מזרחית לנתניה ומוקפת במושבים השייכים למועצה אזורית לב השרון. היא שייכת מנהלית למחוז המרכז והוכרזה כמועצה מקומית בשנת 1952. בשנות ה-50 של המאה ה-20 הוקמה בקרבת היישוב מעברת שבות עם, אשר שטחה צורף לפרדסיה בשנת 1982. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”סבי משקיע הרבה בגינה שלו, במהלך היום הוא משקה את העצים והפרחים ולאחר מכן שותל עוד זרעים ומשקה גם אותם“

הקשר הרב דורי