מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מטוניס לבאר שבע

אני וסבא
אני וסבא
העלייה של סבא עמוס לארץ

סבא עמוס נולד בתוניס בשנת 1942. בגיל 11 הוא החליט לעלות לארץ ישראל כי היו הרבה בעיות ליהודים בתוניס ומדינת ישראל כבר התחילה לקלוט יהודים מכל העולם.

כשסבא היה בן 12, היו הרבה בעיות בטוניס והיהודים היו לא בטוחים שם. היו הרבה מקרים של אלימות נגד יהודים ואנטישמיות.

סבא היה חבר בתנועת נוער והיו הרבה שיחות על ארץ ישראל ולכן הוא החליט לעזוב את טוניס בשנת 1954 ולעלות לארץ עם תנועת הנוער. האחים שלו היו קטנים ולכן הם החליטו להישאר בטוניס ועלו לארץ מאוחר יותר.

כשהוא הגיע לארץ המצב כאן לא היה טוב. לא היה מה לאכול, היו מלחמות והיה קשה להסתדר לבד ללא משפחה. הוא גר בכפר הרוא"ה לבדו ולמד במוסד דתי. היה לו מאוד קשה כי הוא עלה לבד לארץ ולא הכיר את השפה ולא היו לו חברים.

החוויה הטובה שהייתה לסבא היא כאשר הכיר את סבתא שלי והם התחתנו והקימו משפחה גדולה. סבא וסבתא הכירו בשנת 1965 כאשר סבא בא לבקר את דודתו בקיבוץ ואז פגש את סבתא שגרה קרוב לשם.

עם הזמן סבא בנה עסק מצליח בתחום מסגרות ובניית מבנים.

סבא מאוד שמח שהוא עזב את תוניס והחליט לעלות לארץ.

למדתי מהעבודה להכיר את סבא טוב יותר. היו לו הרבה קשיים ובעיות בקליטה בארץ בזכותו הוקמה המשפחה ואני שמח ששמעתי את הסיפור של סבא.

אני אוהב את סבא ומאחל לו עוד הרבה שנים בריאות וטובות ושאמשיך ללמוד ממנו עוד הרבה דברים.

הזוית האישית

יאיר אבו: למדתי מהעבודה להכיר את סבא טוב יותר. היו לו הרבה קשיים ובעיות בקליטה בארץ בזכותו הוקמה המשפחה ואני שמח ששמעתי את הסיפור של סבא.

אני אוהב את סבא ומאחל לו עוד הרבה שנים בריאות וטובות ושאמשיך ללמוד ממנו עוד הרבה דברים.

תודה לסבא שעזר לי לכתוב את העבודה.

מילון

כפר הרא"ה
כְּפַר-הָרֹאֶ"ה (נכתב לעיתים גם: כפר הרואה) הוא מושב דתי של תנועת הפועל המזרחי[2] הקרוי על שמו של הרב הראשי הראשון לישראל, הרב קוק (הרב אברהם הכהן קוק). המושב הוקם ב-23 בנובמבר 1933, ה' בכסלו ה'תרצ"ד, על ידי עולים מאירופה. המושב נמצא באזור הצפוני של המועצה האזורית עמק חפר (ויקיפדיה)

ציטוטים

”סבא מאוד שמח שהוא עזב את טוניס והחליט לעלות לארץ“

הקשר הרב דורי