מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מה קרה שנה אחרי קום המדינה

סבא ומתעדיו כותבים את הסיפור
סבא עם אחיו הקטן
הילד שנולד שנה אחרי קום המדינה ושמו אליעזר

שמי אליעזר מר חיים, אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי השנה. נולדתי בישראל, גדלתי בחיפה בשכונת הדר הכרמל, לאבי היה בית מלון קטן. במלון היו עשהר חדרים ובארבעה מתוכם אנחנו גרנו.

זכור לי שכשהייתי בן 10 קיבלתי מדודי מתנה – ספינת מפרשים גדולה מעץ. אנחנו שיחקנו עם חברים מחוץ לבית משחק כדור כמו כדורגל, סטנגה, כדור עף, מחניים, חמור ארוך, וזמר. כמו כן היינו משחקים בבית משחקי קופסא כמו מונופול, ריכוז, סבלנות. אהבתי לבנות דברים מעץ ומקרטון והייתי במועדון טכני ובצופים.

כילד בן שבע עוד אני זוכר את האזעקות, את ההאפלה ואת ניירות הדבק שהדבקנו על החלונות, את הירידה למקלט בביתנו עם צפירת האזעקה. בתור בוגר חוויתי את מלחמת ששת הימים שהתרחשה בחודש יוני בשנת 1967, בתקופה הזאת הייתי תלמיד שמיניסט לקראת סיום השנה.

הזוית האישית

הילדים: אנו מאוד שמחים שנתנו לנו להיות חלק מתכנית זו, שמקרבת ביננו לבין הדור השלישי.

מילון

איברהים אל עוואל
אִבְּראהים אל-אוול הייתה משחתת ששירתה בשלושה חילות ים באמצע המאה העשרים, תחת ארבעה שמות שונים. אבראהים אל-אוול הוא שמה השלישי של המשחתת, ששירתה בחיל הים הישראלי תחת השם אח"י חיפה (ק-38). (ויקיפדיה)

האפלה
האפלה היא שיטה טקטית מתחום הלוחמה ההגנתית ומתחום ההגנה האזרחית אשר במסגרתה מצמצמים את כמות התאורה הנראית. הצורך בשיטת לוחמה טקטית הגנתית זו נוצר בשנות ה-30 של המאה ה-20 עם תחילת השימוש במטוסי תקיפה למטרות הפצצה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אני זוכר שהיינו מקשיבים לרדיו ומתעדכנים עם התקדמות המלחמה“

”זכור לי שכשהייתי בן 10 קיבלתי מדודי מתנה – ספינת מפרשים גדולה מעץ“

הקשר הרב דורי