מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ערך ההתנדבות מרכזי בחייה של סבתא יעל ששון

נסלי עם סבתא יעל
החנוכיה שסבא אליעזר בנה בעצמו
הילדות בחדרה, הדרך המקצועית וההתפתחות המשפחתית

שמי יעל ששון

נולדתי בשנת 1946 בעיר חדרה למשפחת אשתר בשכונת נחליאל. הורי הם סגולה למשפחת הרב שלמה ציוני וזכריה למשפחת אשתר, ואחי הם שמשון עופרה אילת ואיתן. למדתי בבית הספר ארלוזורוב לא רחוק מבית המשפחה. לאחר היסודי למדתי בתיכון תחכמוני. מיד עם סיומו, בחודשי הקיץ, עברתי קורס מזורז ונכנסתי ללמד בבית ספר בכיתה ב' עם הדרכה צמודה. היה מאוד קשה אך בסוף השנה היו פירות ונהניתי.

כך עברו למעלה מ – 30 שנים בשני בתי ספר באור עקיבא.

את המשפחה הקמתי עם בן זוגי היקר אליעזר ששון. נולדו לנו שלוש בנות: רוית דקלה וקרן. הן גדלו באותה שכונה בה גדלנו אנו והורינו. כל אחת למדה לפי רצונה ואהבתה למקצוע בו בחרה: רוית עריכת דין, דקלה גננת וקרן וטרינרית.

תוך כדי עבודה עם ילדי בית הספר היסודי עניין אותי אורח החיים  בגיל השלישי והתחלתי ללמוד ביום החופשי קורס דו שנתי של הטכניון ניהול מוסדות קשישים. היה מאוד מעניין, כך הבנתי את הורי המבוגרים, אך את התעודה הטמנתי עמוק במגירה.

החיים נמשכים כולם גדלים בארץ יש שינויים מלחמות קשיים ושמחות. נולדים נכדים מיכל אורן ואוריה במושב חרב לאת ונסלי ברחובות.

פרשתי לאחר למעלה משלושים שנות עבודה כמורה בחינוך מיוחד והתחלתי להתנדב באגודה למען החייל, בעמותה למען הקשיש, בביטוח לאומי, בלב חם, בעמותה לנזקקים ובאהבת רחמים גם היא לנזקקים, באגודה הישראלית לסוכרת. ושימשתי מנכ"לית של המועצה הציונית חבל חדרה. בכל יום מלבד יום שישי הייתי יוצאת להתנדבות.

אותות ומופתים

תמונה 1

לאחר שנים קיבלתי אותות הצטיינות: אות המתנדב המצטיין בחדרה, יקיר העיר לפני שבע שנים, ולפני שלוש שנים יקירת המועצה הציונית הארצית.

אות המתנדב

תמונה 2

דבר אחד העכיר את השמחה. פטירתו של סבא אליעזר לפני שבע שנים. אך אנו ממשיכים את החיים לפי צוואתו לשמוח, לחיות ולעשות טוב.

נסלי נכדתי מדליקה נרות חנוכה

תמונה 3

הזוית האישית

נסלי: סבתא יקרה, תודה שנסעת בשבילי מחדרה עד רחובות! נהניתי מאוד לשמוע ממך על המשפחה שלנו.

סבתא יעל: אני אוהבת אותך מאוד, ונהניתי לשבת ולספר לך את הסיפורים של המשפחה שלנו. מקווה שתגדלי ותתפתחי בדרכך שלך לפי האהבות והבחירות שלך!

מילון

אות הצטיינות
עיטור מיוחד המוענק לאדם על פעילות יוצאת דופן.

ציטוטים

”דבר אחד העכיר את השמחה - פטירתו של סבא אליעזר.“

הקשר הרב דורי