מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מהיכרות בחנות לחופה

תמונה משפחתית
תמונה משפחתית
סיפור חייה של סבתי

בשנת 1957 נולדה ילדה בשם יפה. יפה זאת סבתא שלי והיא נולדה במרוקו בעיר מקנס. שם נולדו גם כל תשעת האחים והאחיות שלה. סבתי היא שביעית מתוך עשרת האחים והאחיות שלה. בשנת 1962 חמש שנים לאחר שסבתי נולדה הוריה החליטו לעלות לארץ ישראל. הם אספו הכל ועלו למעבורת בטירת הכרמל. שם הם גרו במשך עשרים שנים בבית גדול שמאכלס את כל בני משפחתה הענפה.

לאחר כמה שנים אחות של סבתי החליטה לפתוח עסק ושם סבתי עבדה. בנוסף היא הכירה שם את סבא שלי.

ביום אחד שבו הלך לקנות בגדים בעסק של סבתי ואחותה ראה סבא את סבתא ואז קרה כמו שאומרים" "אהבה ממבט ראשון". הוא ביקש ממנה עזרה ושאל אותה הרבה שאלות של איפה יש את זה ואם יש את זה והיא עזרה לו לאחר מכן הם המשיכו לדבר. מאז לפחות פעם בשבוע סבי הלך לקנות שם בגדים רק כדי לראות את סבתי.

סבתי עם משפחתה

תמונה 1

אחרי דיבורים ויציאות שלהם סבי וסבתי נהפכו לזוג ולאחר שנתיים של זוגיות מאושרת סבי הציע נישואין לסבתי. סבתי כמובן אמרה כן ותכננו ביחד את החתונה שלהם. החתונה יצאה ביום הכי גשום בשנה אך למרות זאת כל האורחים הגיעו לחתונה והחתונה יצאה בדיוק כמה שסבי וסבתי חלמו ותכננו.

לאחר כמה שנים לסבי וסבתי נולדה ילדה בכורה, בשם שירלי והיא אמא שלי. כשאמי הייתה בת שלוש נולד לסבי וסבתי עוד ילד ואח לאמי ששמו הוא מאור. לאחר ארבע שנים סבי וסבתי החליטו לעבור דירה לקריית ים. ולאחר כמה שנים שאמי הייתה בת עשר ואחיה היה בן שבע נולדה להם אחות צעירה בשם עדי שהיא גם האחות האחרונה. סה"כ הם שלושה אחים.

וכיום סבי וסבתי נשואים 43 שנה בכיף ובאושר.

הזוית האישית

ליאן: היה מאוד כיף ללמוד על העבר של סבתי.

מילון

שימדורה
חיים שלי

ציטוטים

”גם אם קשה בדרך לא לוותר“

הקשר הרב דורי