מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מבית קטן בערבה לבית מרווח בעיירה…

אני וסבא נועם במסעדה אחרי פרישתו מאל אל
סבא בבר מצווה שלו
סבא נועם מספר לשיר על הרקע משפחתי

שמי נועם כהן, סבא של שיר, משתתף השנה איתה בתכנית הקשר הרב דורי ולה מספר את סיפורי.

נולדתי בחיפה, בבית יולדות אימהות בשנת 1952. את ילדותי חוויתי עם משפחתי בבית קטן בחיפה. ישנתי עם אחי ואחותי באותו החדר, אותו חדר קטן שיכל להכיל את שלושת המיטות שלנו, ומעבר צר מאוד ביניהן. להורי היה חדר קטן יותר ובבית היה חדר אירוח בינוני. עם תנאי מחיה כאלה, קרה שהעדפתי להעביר את הזמן מחוץ לבית בחברת חברים שתנאי המגורים שלהם היו זהים לשלי, ולפעמים קשים יותר. לא הייתה לי פינה בבית שבא יכולתי להכין שעורי בית.

בתקופת השירות הצבאי

תמונה 1

חלום שהתגשם

היה לי לחלום שביום מן הימים יהיה לי בית גדול עם משפחה גדולה ושהמשפחה תגור קרוב אלי. החלום התגשם ורכשתי בית גדול שאפשר לי לגדל בו את שלשת בנותיי, כשלכל אחת מהן יש חדר מרווח עם מקום למיטה מרווחת, ספריה, פינת איפור, וארון בגדים גדול. זו דירה עם גג ועל הגג יכולתי לבטא את כישרונותיי ביצירה שמדי פעם הייתה מתבטאת ביצירת משחקי ילדים ייחודיים.

שלשת בנותיי גדלו, רכשו השכלה והקימו משפחה משלהן והן גרות קרוב אלי כפי שחלמתי ורציתי שיהיה.

קישור לסרטון שסבא נועם מספר לשיר

הזוית האישית

סבא נועם: בתכנית הקשר הרב דורי, זכיתי יחד עם שיר לזמן איכות מתמשך לאורך התכנית כשבין מפגש למפגש, שיר ואני מתאמים זמנים ותכנים הקשורים לתכנית, ולעבר המשותף שלנו.

שיר: נהניתי להשתתף בתכנית הקשר הרב דורי עם סבא נועם. נהניתי לשמוע סיפורים על ילדותו של סבא. סבא ואני זכינו להכיר אחד את השני טוב יותר, ואני שמחה שהזדמן לי במסגרת התכנית לקבל זמן איכות אישי עם סבא.

מילון

ייחודיים
משהו מיוחד

ציטוטים

”כשאני לא רעב, לא כואב, ועדיין אוהב - אני לא מוצא סיבה לייבב“

הקשר הרב דורי