מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מארגנטינה לישראל באונייה

סבא ואני בתוכנית הקשר הרב דורי
סבא ג'ורג' כילד בבית ספר יסודי
מסעו של סבא ג'ורג אתגר בעקבות הלב

תקופת ילדותי שמי ג'ורג' נולדתי, בן בכור, להורי בארגנטינה. למדתי בבית הספר היסודי שש שנים וקפצתי לתיכון בגיל שתיים עשרה. שם בית הספר: "חנרל רוקה" בית ספר לאליטה ארגנטינאי.

החיים בכפר גרנו בבואנוס איירס היא (עיר הבירה). למשפחה הייתה חווה במחוז לאס פמפס. בחופשות הייתי מבלה ועוזר בעבודות בחווה. גידלנו שם חיטה, בקר וסוסים. את החיטה קצרנו במקצרה שמובלת בסוסים. אחת החויות שזכורות לי היתה מכירת הבקר. פעם בשנה הובלנו בקר למכירה על ידי גאוצ'ו (בוקרים) ברכיבה על סוסים ומלווים על ידי כלבים, זה נמשך שלושה ימים שלמים. רכבנו דרך השדות, בליוי כלבים כשאנחנו שומרים שהאבקה לא תיתפזר בלילה היינו צריכים לשמור על הבשר. כיום ההובלה נעשית על ידיי משאיות בדרכים מוכנים.

על סוסים בחווה של המשפחה

תמונה 1

משפט אייכמן

בשנת 1961 נתפס אייכמן, עד אז לא ידעתי מה המשמעות של אייכמן בשואת היהודים ומהי המשמעות להיות יהודי. באותה תקופה קמו תנועות אנטישמיות בארגנטינה בשם "טקוארה" אשר הסבו נזקים לקהילה היהודית. אייכמן היה אחד הפושעים הגדולים בשואה. באותה תקופה השתנו חיי. התחברתי לתנועת "הנוער הציוני היהודי". בהמשך למדתי על ארץ ישראל והתעניינתי על החיים בארץ. לבסוף החלטתי לעלות לארץ ישראל יחד עם משפחתי.

השירות בצה"ל

גויסתי לחיל האוויר. שירתי בסיני אשר עדיין הייתה בידי ישראל. השתתפתי במלחמת "ההתשה" ובמלחמת "יום כיפור". במלחמת "יום כיפור" הייתי חלק מכוח חלוץ שפעל להפעלת שדה תעופה באפריקה בשם "פאיד" שנתן שירותים לכוחות הלוחמים.

אני חייל במלחמת יום כיפור

תמונה 2
אהבה

בסיני הקסומה הכרתי את רעיתי (סבתא נורית) שרתנו ביחד ומאז ועד היום אנחנו ביחד מגדלים משפחה לתפארת.

אני עולה לארץ בשנת 1963 על סיפון האונייה תיאודור הרצל

תמונה 3

 

 

הזוית האישית

החלום שלנו….

הנכד אלון: להיות האקר, עורך, מתכנת, להיות כמו אח שלי, אלוף העולם בדיאבלו ושוער כדורגל עולמי.

סבא ג'ורג: שכל המשפחה תיפגש ביחד.

סבא ג'ורג': מאוד שמחתי לשתף את אלון, בפיסת היסטוריה משפחתית. כאשר פנה אלון אלי וביקש לדעת ולהבין על המורשת שלנו, להבין שלושה דורות, התרגשתי מאד ומצאתי ברצון נכדי להכיר בשורשינו חשיבות רבה. אנחנו באמת קיבוץ גלויות מכל קצבות העולם. נהנתי איתו מאוד.

הנכד אלון: מאוד נהנתי לעבוד עם סבא שלי. למדתי הרבה על משפט אייכמן. תודה למורות שרית ולרחלי על הליווי.

מילון

בואנוס איירס
הפירוש: עיר הבירה של ארגנטינה

משפט אייכמן
משפט אייכמן הוא משפט שהתנהל בישראל בשנת 1961, ובו הועמד לדין הפושע הנאצי אדולף אייכמן על פי החוק לעשיית דין בנאצים ובעוזריהם, בגין מעשיו בשואה, שבסיומו נידון למוות והוצא להורג בתלייה, לאחר שערעורו ובקשת החנינה שלו נדחו. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”צעיר לנצח“

”אין דבר העומד בפני הרצון החלום“

”תמיד לחייך“

הקשר הרב דורי