מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מאפגניסטן לחולות באר שבע

סבא אהרון והנכד יובל
בבר מצווה
סיפורו של אהרון יצחק

עלייה
עליתי עם משפחתי בשנת 1954, היינו ארבעה אחים ושלוש אחיות. אחותי עלתה לפנינו לארץ עם עליית הנוער ושהתה בקיבוץ.
משפחתי מנתה עשרה נפשות. בעקבות פוגרום שבצעו המוסלמים עלינו לארץ מאפגניסטן דרך פרס, וטורקיה. הדרך ארכה כשנה וחצי. הובטח לנו שנגור בירושלים אך במקום זאת הובלנו באישון לילה לחולות באר שבע ושוכנו בבדונים (אוהלים).
 
  
ההורים של סבא אהרון

 
ההורים של סבא אהרון
 
 
הציוד של המשפחה שנשלח באוניה לשער עלייה נגנב, כך שנותרנו בלי ציוד ובלי רכוש.
בבאר שבע אחיי ובני משפחתי עבדו בגידול סלק לסוכר. בתקופה ההיא בשנות החמישים היינו נתונים למתקפות הפדאין והיו הרוגים ופצועים רבים. משפחתה של אימי שהיו בארץ משנות העשרים מצאו לנו דירה שגרו בה ארבע משפחות עם שירותים משותפים בחצר בשכונת התקוה.
 
אנחנו כמשפחה דתית ומסורתית חיינו סביב הקהילה המשפחתית והאפגנית. לאבי שלמה היה פנקס כחול המשוייך לפועל המזרחי ולא של ההסתדרות, ולכן הוא לא קיבל עבודה. בשנות החמישים המזון היה בהקצבה וניתן בתלושי מזון, כגון שמן, סוכר ואבקת ביצים. הלימודים ביסודי התקיימו החל מהצהריים עד הערב עקב מחסור בכיתות לימוד. במשך השנים סיימתי לימודים אקדמיים.
שירות צבאי
שירתתי בצה"ל משנת 1972 עד 2002, סה"כ 30 שנות שירות. שירתתי בסיני חמש שנים. נלחמתי במלחמת יום הכיפורים, במלחמת שלום הגליל ובעוד מבצעים שונים. הייתי מפקד של מעל 40 חיילים ומדריך פרוייקט של "נערי רפול" (נערים משוקמים על ידי צה"ל). רפאל איתן המכונה רפול היה רמטכ"ל צה"ל. כיום אני פנסיונר של משרד הביטחון עם נכות צה"לית.
 
מפקד זרוע היבשה

 
מפקד זרוע היבשה
בית ומשפחה 
 
נישאתי ליפה לבית משפחת אבידן בשנת 1977. יפה היא בת מושב רינתיה. התגוררנו ברעננה. נולדו לנו 4 ילדים (3 בנות ובן). בשנת 1984 עברנו למושב רינתיה כבן ממשיך. במקביל לשרותי הצבאי ניהלתי משק חקלאי (מטע אפרסקים). בניצוחה של רעייתי יפה יצחק כיום שלושה מילדיי נשואים ויש לי מהם שבעה נכדים. כיום כל ילדיי ונכדיי גרים במשק. 
בכל ערב שבת ובכל חג מתכנסת כל המשפחה המורחבת, כולל הסבתה רבא בביתנו לארוחה חגיגית משותפת. 
סבא אהרון וסבתא יפה

 
סבא אהרון וסבתא יפה
 

קומיקס שיצרתי יחד עם הנכד יובל בתוכנית הקשר הרב דורי

קומיקס שיצרתי יחד עם הנכד יובל בתוכנית הקשר הרב דורי
 
קומיקס שיצרתי יחד עם הנכד יובל בתכנית הקשר הרב דורי

 

מילון

בדונים
אוהלים

ציטוטים

”אין מצבים נואשים ,יש אנשים שנואשו מהמצב“

הקשר הרב דורי