מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

גלינה עלתה מאוקראינה לישראל

סבתא גלינה והנכד דויד
סבתא גלינה ביום הראשון ללימודים
חייה של סבתא גלינה

שמי גלינה, נולדתי בדונייצק שבאוקראינה, שאז הייתה בברית המועצות. נולדתי בשנת 1958 לאמי: מניה ולאבי: מיכאל. בבית דיברנו ברוסית. קוראים לי בשם "גלינה", כי שמו של סבי התחיל באות ג' וגם שמי מתחיל באות ג'. גרתי בבית בן חמש קומות ומול ביתי היה: שוק, גן ילדים וחנויות. היו לנו בבית שלושה חדרים, בישלנו במטבח, ערכנו קניות בשוק והתקלחנו וכיבסנו במקלחת.

אימא שלי עבדה כתופרת ואבי כמסגר. חייתי בשכונה נוצרית והיינו המשפחה היהודייה היחידה בשכונה. זכור לי מילדותי שהילדים בגינה אמרו לי שליהודים יש דם כחול ואז חתכתי את האצבע והראיתי לכולם שיש לי דם אדום כמו להם.

 בילדותי

תמונה 1

חברת ילדותי הייתה טניה, נהגנו לשחק ביחד במחבואים ובטלפון שבור והלכנו ביחד לאותה הכיתה. בשעות הפנאי קראתי ספרים, עזרתי לסבתא לבשל אוכל. המאכל האהוב עלי היה גפילטע פיש לא אשכח את החג נובי גוד כי זו הייתה הפעם הראשונה שאכלתי ממתקים.

החוויה מבית הספר שזכורה לי היא שפעם בשנה נסענו ליער, רצנו, שיחקנו בכדור עף וההורים והמורים עשו לנו על האש וזה היה היום הטוב ביותר בשנה בשבילי, ועשינו שם תחרות ובתחילת התחרות התחלקנו לשתי קבוצות ולכל קבוצה היה את הדגל שלה והמשימה הייתה למצוא את הדגל של הקבוצה השנייה.

עליתי לארץ בתאריך 4/11/1998 במטוס. בתחילה הגענו לאשקלון ואז עברתי לגור בראשון לציון ושם התחלתי לעבוד. באוקראינה הייתי מנהלת חשבונות 17 שנים ובארץ עבדתי בחדר אוכל 14שנים וגם במפעל אלקטרוני 4 שנים.

מאלבום תמונותיי

תמונה 2

היום אני מעסיקה עצמי בלבשל אוכל לנכדים שלי יחד עם בעלי. התחביב החדש שלי הוא ספורט. החלום שלי הוא שכולם יהיו בריאים ולא יהיו מלחמות. בשביל להגשים את החלום אני מתפללת.

טבעת שעוברת בירושה במשפחה

חפץ הקשור לליבי הוא הטבעת. כשהתחתנתי עם בעלי, אימא שלו נתנה לי טבעת במתנה לנישואי. זו הטבעת שהיא קיבלה מחמותה ביום נישואיה.

 הטבעת שעוברת בירושה במשפחה

תמונה 3

 

יש לי אחות אחת בשם ליזה, שגדולה ממנה בשש שנים ויש לה שני בנים ובעל בשם ניקולאי. לבעלי קוראים סמיון, יש לי שתי בנות ששמן: קטיה ואלונה ויש לי חמישה נכדים ששמם: מרסל, דויד, אושרי, איזבל וקייל.

תמונה משפחתית

תמונה 4

הזוית האישית

סבתא גלינה: נהנתי לספר לנכד שלי על הילדות שהייתה לי ועל האהבה מאוד משמעותית שקיבלתי מסבתא שלי. והיה לי קשה לספר ולהיזכר על שנאת היהודים.

הנכד דויד: נהנתי לשמוע את סבתא מספרת על החיים ולמדתי דברים חדשים עליה.

מילון

דונייצק
דוֹנֵצְק היא עיר באוקראינה, בירת מחוז דונצק, המשמשת בפועל כבירת המדינה הלא מוכרת הרפובליקה העממית של דונצק. בעיר מתגוררים קרוב למיליון תושבים והיא מהווה מרכז תעשייתי חשוב במזרח אוקראינה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”גם טוב וגם רוע בידיים של בן אדם“

הקשר הרב דורי