מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מאוזבקיסטן לישראל – לובה יעקובוב

לובה עם חברי מועדון כרמל
לובה עם משפחתה
אישה שאוהבת את החיים

נולדתי באוזבקיסטן. אני זוכרת כשהייתי בת 4 , אימי לקחה אותי איתה לביה"ס. היא הייתה אז מנהלת ביה"ס. אני זוכרת את הדרך הארוכרה משדה הכותנה ועד שהגעתי איתה לביה"ס. הילדות שלי עברה יפה מאוד עם חברות הייתי משחקת בחבל קפיצה ובקלאס, היינו עושים הצגות בבית שלי וכל ילדי השכונה היו מגיעים לצפות בהצגה. הייתי מאוד מקובלת שרה רוקדת וגם היום זה בא לידי ביטוי.  טלוויזיה לא היה היינו הולכים לקולנוע, היינו עושים סעדות שישי עם סבא כי הוא היה דתי, והוא לימד אותנו תורה היו לנו ארון של ספרי תורה היה אסור לנו ללכת לבית כנסת, הסבא היה מספר לנו את כל התורה בבית הכנסת למדו יהדות יהודית.

גלגולו של חפץ

שם החפץ: רנדה -לעשות חורים למצות ארץ יצור: רוסיה הכלי יוצר בשנת 1890 החומרים שמהם עשוי החפץ: עץ וברזל. החפץ של חמותי שקיבלה מאימא שלה והחפץ עבר אלי  מיועד לעשות חורים במצוות בפסח. פעם היינו יושבים כל המשפחה מכינים מלא מצוות לכל המשפחה

משפחתי עלתה לארץ בשנת 1991, אני כבר הייתי נשואה בת 45 עם משפחה בעל וילדים שאחד מהם היה נשוי, וגם חמותי עלתה יחד איתי. גרנו כולנו בבית אחד. אמי נפטרה בשנת 1997 בקריית גת בגיל 82 מהתקף לב היא תמיד הייתה מביאה לנו ערכים ומוסר ערך והייתה אישה מאוד צדיקה והייתה ממשפחה של כוהנים והייתה כוהנת בעצמה. ודיברנו מלא וכל פעם שהייתי באה אליי היא תמיד אמרה לי להישאר לידה כאילו שהיא הרגישה שהיא הולכת היא תמיד הייתה מתפללת לחיילים. היא תמיד הייתה רואה את כל המלחמות וכאב לה, ומתי שהיא שמעה את האסון המטוסים ממש כאב לה לשמוע על זה ברוסיה הייתה עובדת בבית ספר היא הייתה מנהלת בית הספר בזמן מלחמת עולם השנייה היא הייתה מקבלת את הפליטים ומסדרת להם מקום באולמי ספורט של בית ספר הייתה מביאה בגדים ואוכל היא הייתה הולך מי בית לבית ואיפה שהיה עשן היה טאבון גדול והיא היה מבקשת מהם לחם לפליטים בין הפליטים היו יהודים אישה אחת הייתה עם בן והייתה גם חולה היא נפטרה מי המחלה והיא שלי קברה את האימא במנהג של היהודים

החלום שלי: החלום שלי הוא היה ללמוד והגשמתי את זה.ועכשיו החלום החדש שלי הוא לתת השלכה לכל הנכדים שלי כי אני מחשבת חשיבות לדברים האלה כי זה חשוב היום מי שלומך בעתיד יהיה דרך ירוקה בלי רמזור אדום.

צפו בסרטון: לובה בריקוד מסורתי אוזבקי

תמונה 1

הזוית האישית

לובה: אני אוהבת להגיע לביה"ס לעבוד עם התלמידים. אני תמיד מתעניינת במה שקורה במערכת החינוך כי הייתי ועדיין בליבי מחנכת ומורה.

מילון

רנדה
כלי של פסח שמשמש לסימון החורים במצה.

ציטוטים

”אני אוהבת לשיר לרקוד לצייר לתפור וללמוד וללמד. בקיצור אוהבת את החיים. “

הקשר הרב דורי