מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מאוזבקיסטן לישראל – סבא יורה טחלוב

נדב וסבא יורה צופים בהצגה
סבא יורה וילדיו בצעירותו
משפחה היא הדבר החשוב ביותר

שמי יורי (יהודה) טחלוב. נולדתי בתאריך 3.9.1960 בבוכרה שבאוזבקיסטן. ההורים שלי קראו לי יורי על שמו של האסטרונאוט יורי גגארין, לאימא שלי ליזה ואבא שלי ציון, זכרונם לברכה, היו עוד חמישה ילדים חוץ ממני: מאיה, זויה, אליהו, בסיה ודורה. כל המשפחה נולדה באוזבקיסטן.

במהלך תקופת ילדותי למדתי בבית הספר וסיימתי את לימודיי עם בגרות מלאה. כילד היו לי הרבה חברים, במיוחד אהבנו לשחק כדורגל וכדור עף. כשהייתי נער התאמנתי באגרוף ואף השתתפתי בתחרויות רבות.

העלייה לארץ

בשנת 1977, בגיל 17, עליתי יחד עם משפחתי לארץ ישראל. עלינו לארץ ישראל בגלל שזו מדינת היהודים. בהתחלה, ההסתגלות בארץ הייתה קשה אבל לבסוף התאקלמנו בארץ.

המקצוע שלי הוא מלטש יהלומים, לאחר השירות הצבאי התחלתי לעסוק בתחום ואני בעל 30 שנות ניסיון בתחום.

היכרות, נישואים ומשפחה

הכרתי את אשתי מרגלית, בשנת 1980, אמי ואמה שידכו ביננו. אפשר להגיד שזו הייתה אהבה ממבט ראשון. לאחר כשנה התחתנו באהבה גדולה.

כיום יש לנו ארבעה ילדים (שלושה בנים ובת אחת) ושמונה נכדים מקסימים שמהם אנחנו רואים המון אושר ונחת.

הזוית האישית

נדב הנכד המתעד: העבודה על הסיפור מאוד עזרה לי ללמוד על סבא שלי ועל כל העבר שלו, התכנית גרמה לנו להתקרב יותר ואני מאוד נהנה לעשות את זה איתו.

סבא יורי: שמחתי מאוד לשתף חוויות וזיכרונות מהעבר הפרטי והמשפחתי שלי. חשוב מאוד להנחיל לדור העתיד את הידע וההכרות על מנת שימשיך לשמר את המורשת הלאה.

מילון

אוזבקיסטן
מדינה, לשעבר חלק מברית המועצות שנמצאת ביבשת אסיה.

יורי גגארין
יורי אלכסייביץ' גגארין (ברוסית: Юрий Алексеевич Гагарин;‏ 9 במרץ 1934 – 27 במרץ 1968) היה קוסמונאוט סובייטי. האדם הראשון בהיסטוריה ששהה בחלל, והראשון שחג סביב כדור הארץ. ב-12 באפריל 1961 השלימה החללית "ווסטוק 1" בה טס הקפה סביב כדור הארץ והשיבה את גגארין בשלום לאדמת ברית המועצות. בכך הפך גגארין לגיבור בארצו ובעולם כולו. ב-27 במרץ 1968 נהרג גגארין בהתרסקות מטוס מיג-15 בו טס עם מדריך טיסה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”משפחה זה הדבר הכי חשוב“

הקשר הרב דורי