מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לצידו של ההר הירוק

סבא אני היום
סבא כילד
סיפורה של משפחת גרינברג

שמי זוהר גרינברג

זהר – זהו אור, אור – בוהק שם משפחתי המקורי היה צריך להיות במקור באנגלית, שזה הר ירוק אך הוא נכתב גרינברג Grinberg. אין לי כינוי מיוחד, אך אימא שלי תמיד היתה קוראת לי זוריקלה. שמי ושם משפחתי נשארו אותו הדבר עד היום.

הורי עלו לארץ בשנת  1948 מרומניה מהעיר גלץ.

הם הגיעו באונייה לנמל חיפה. הורי עברו לגור בעיר נשר – שם היו בתים ריקים שהערבים עזבו בזמן שברחו. החלום של הורי היה לפתוח עסק עצמאי בתחום הדפוס, אבי היה מסדר מודעות – הוא היה מסדר על פלקט את האותיות לפני הדפסה. הוא עבד בבית דפוס, היום אין מקצוע כזה. אמי עבדה בחברת חשמל.

הורי עברו לגור מנשר לשיכון בקריית ביאליק, זה היה בלוק עם 24 דיירים. שם היו לי חברי ילדות והבילוי שלנו היה לשחק יחד בשכונה וללכת למסיבות

סבא בבר מצווה

תמונה 1

בתור נער עסקתי המון בספורט בכל ענפי הספורט. למדתי בבית ספר יסודי שנקרא "ביאליק" על שם הסופר חיים נחמן ביאליק לאחר מכן עברתי לאורט ביאליק במגמת מכשור ובקרה במסלול טכנאי.

עם חברים בנחברת הספורט

תמונה 2

עם תום לימודיי התגייסתי לעתודה טכנולוגית חיל האויר.

באימונים בצבא

תמונה 3

אחרי הצבא התחלתי לעבוד בחברת חשמל והיום אני פנסיונר של חברת חשמל.

בשנת 1978 התחתנתי עם אשתי אורלי שעלתה מברית המועצות בגיל 12. בשנת 1979 נולדה לנו בתנו הבכורה יערית שהיא אימא של אורן ואחרי שלוש שנים נולד לנו עוד בן ושמו שגיא.

יש לנו שלושה נכדים מהממים, אומנם המרחק הפיזי ביננו הוא שעה נסיעה, אך אנחנו מספיקים להתראות הרבה במיוחד בחגים וסופי שבוע.

הזוית האישית

אורן: היה לי מאוד כיף לשבת עם סבא ושלמוע את הסיפורים שלו.

סבא זוהר: אני חושב שהתוכנית מאוד חשובה והיה לי מאוד כיף לשבת ולהינות מזמן איכות עם אורן.

מילון

חברת החשמל לישראל
חברת החשמל לישראל היא חברה ממשלתית וציבורית המייצרת חשמל ומספקת אותו לכל מגזרי המשק בישראל וברשות הפלסטינית. כ-99.85% ממניות החברה מוחזקות בידי ממשלת ישראל. פעילותה כוללת ייצור חשמל, הולכה, הַשׁנָאָה, חלוקה, אספקה ומכירת החשמל ללקוחות. החברה נוסדה כ'חברת החשמל פלשתינה' ב-29 במרץ 1923 על ידי פנחס רוטנברג. מאז ועד היום היא מובילה את משק החשמל בפלשתינה-א"י ומדינת ישראל. על אף שמדובר בחברה בבעלות המדינה, המשאבים הנחוצים לפיתוח משק החשמל מגויסים על ידי החברה ממקורות עצמיים ובאמצעות גיוסי הון בישראל ובחו"ל. הם אמנם אינם ממומנים מתקציב המדינה, אך מקבלים ערבות ממשלתית. נכון ל-31 בדצמבר 2021, החברה מעסיקה כ-10,487[4] עובדים ומספקת שירות לכ-2.5 מיליון משקי בית בישראל.

ציטוטים

”מרחק הוא לא מכשול“

הקשר הרב דורי