מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לפעמים חלומות מתגשמים – רחל ליברוט

סבתא ורותם בים, הן הולכות לים כל פעם שהן נפגשות
יום הולדת 60 של סבתא רחל
החלום להיות מורה למוסיקה התגשם

שמי רותם, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם סבתי, רחל ליברוט, יחד אנו מתעדות את סיפורה ומעלות אותו אל מאגר המורשת של התכנית. סיפורה של סבתא נוגע בהגשמת חלום.

וכך סבתא סיפרה לי: "בהיותי בת 8, ילדה חמודה מפתח תקוה, עמדתי במרפסת המטבח, ושמעתי צלילי נגינה על הפסנתר. בגן הילדים מול ביתנו למדו שיעורי פסנתר, ואני נהניתי לשמוע ולחלום שגם אני אנגן, ואפילו אולי אהיה מורה למוסיקה ואלמד בעצמי. שכנועיי נשאו פרי, והוריי היקרים רשמו אותי לשיעורי פסנתר בקונסרבטוריון. השיעורים התקיימו בגן ליד הבית. לשמחתי לא היה גבול, ואכן התמדתי והצטיינתי, ולמזלי הייתה לי מורה מיוחדת במינה שראתה את הפוטנציאל אצלי ואת השמחה והרצון לנגן ולהתקדם.

למדתי במשך עשר שנים, ניגנתי יפה וגם הופעתי בקונצרטים, ותמיד המורה חנה שלימדה אותי הייתה האור והדוגמא למורה מושלמת  – כמוה רציתי להיות.

אחרי שירותי הצבאי החלטתי להמשיך במוסיקה, ולמדתי בסמינר למורים למוסיקה. נהניתי וסיימתי בהצטיינות והתחלתי לעבוד כמורה בבית ספר ובגני ילדים. ליוויתי את עצמי באקורדיון שעליו למדתי לנגן במשך לימודיי במכללה.

במשך 32 שנים עבדתי במקצוע זה, מאושרת, מסופקת ומגשימה את חלום הילדות שלי. המשכתי את לימודי בתואר למוסיקה בהמשך השנים, עבדתי ונהניתי מכל רגע.

הזוית האישית

רותם הנכדה המתעדת: שמחתי על המפגשים עם סבתא רחל המוכשרת והנעימה, שגילתה לי דברים רבים מעברה ומחייה המלאים. היא נתנה לי דוגמא של רצון ועשייה כדי להגשים חלום.

סבתא רחל: שמחתי להעניק באהבה תובנות לחיים, עובדות, מילים, מושגים ומעשים מחיי העבר שלי, והכל ברוח טובה וסבלנות של שתינו. זכיתי להשתתף בתכנית זו, שהיא מאוד חשובה ותורמת.

מילון

פריג'ידר
מקרר

קונסרבטוריון
קונסרבטוריון הוא מוסד ללימודי מוזיקה, כולל אקדמיה למוזיקה. בישראל המשמעות המקובלת היא מסגרות חינוך בלתי פורמלי, המיועדות לילדים ובני נוער, שמקיימות את הלימודים בשעות אחר הצהריים ולעיתים משולבות במתנ"סים. (ויקיפדיה)

ונטילטור
מאוורר

ציטוטים

”אם תחייך לעולם, העולם יחייך אליך“

”בילדותי עמדתי במרפסת המטבח, ושמעתי צלילי נגינה על הפסנתר. אני נהניתי לשמוע ולחלום שגם אני אנגן, ואפילו אולי אהיה מורה למוסיקה“

הקשר הרב דורי