מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לעולם לא להפסיק ללמוד – סבתא צילה עמית

יובל עם סבתא צילה בבר המצווה
סבתא צילה עם מיטל, אימא של יובל
ציוני דרך מרכזיים בחייה של סבתא צילה

שמי יובל, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעדת את סיפור חייה של סבתי, צילה עמית, ומעלה אותו אל מאגר המורשת של התכנית. וכך סבתא סיפרה:

"שלום, אני צילה, נולדתי בתאריך 9.5.1960 . בחודש מאי 1960 התחתנתי, בשנת 1980 נולדה לי בת בכורה ובעלי שירת בצבא בגבעתי והיה חוזר פעם בשבועיים הביתה. יש לנו שלושה ילדים וארבעה נכדים, שתי הבנות נשואות.

גדלתי בתל אביב, שיחקתי עם החברים חמש אבנים, מחבואים, מחניים. למדתי בבית ספר ביאליק, אחר כך המשפחה עברה לבת ים, שם למדתי בבית ספר יצחק שדה. לאחר מכן למדתי בבית הספר ראשונים ובתיכון רמות.

זיכרון ילדות

כשהייתי קטנה גרתי ביחד עם אחותי בחדר אחד, היינו בלילה מספרות סיפורים וצוחקות. אחר הצהרים היינו כולנו יורדים למטה ומשחקים עם כל החברים. אני והאחים שלי היינו משחקים בבית והיינו מאושרים מאוד. בשבתות היינו הולכים לים. אבא שלי זכרונו לברכה אהב לדוג והיה לוקח אותנו לדוג בנמל.

החיים הבוגרים

הייתי תלמידה מאוד חרוצה. בצבא הייתי מורה חיילת. אחרי הצבא התחתנתי, הכרתי את בעלי בצבא, שירתנו ביחד באותו בסיס. כעבור כמה חודשים שבמהלכם נפגשנו, התחתנו בחתונה שמחה עם הרבה חיילים. נולדו לי שלושה ילדים וארבעה נכדים. כל חיי עסקתי בהוראה.  לאחר לידת הבת הבכורה החלטנו לעבור לתקופה לגור בבית שמש, עיר הולדתו של בעלי, בגלל קשים כלכליים. שם נולדה בתי. כעבור חמש שנים מצבנו הכלכלי השתפר והחלטנו לחזור לגור בבת ים. קנינו בית. הבית שלי היה במרכז העיר בת ים, הוא היה יחסית גדול עם שלושה חדרים ועם מרפסת קטנה, זה היה בניין נמוך. אני עבדתי בבית הספר בתור מורה ואז נולד ילדי השלישי. מאחר שגידלתי את ילדיי לבד, היה לי קשה לעבוד מחוץ לבית עם שלושה ילדים ולכן הפסקתי לעבוד. הילדים גדלו, הבנות התחתנו ונולדו לי ארבעה נכדים מקסימים. הפכתי לסבתא במשרה מלאה ונהניתי מכל רגע. שמרתי על נכדיי כשאימא שלהם חזרה לעבודה ועזרתי בגידולם. עם השנים, כולם גדלו והתבגרו, ואני חזרתי למקצוע האהוב עליי – ללמד ילדים, והתחלתי לעסוק בהוראה פרטית.

התחביבים שלי הם מוסיקה, קריאת ספרים, ספורט ופתירת תשבצים. היום אני עוסקת הרבה בספורט, בזמן איכות עם הנכדים, לימוד הדור הצעיר אנגלית וחשבון.

מסר שלי לדור העתיד: אני ממליצה לדור הצעיר להשקיע ולהתאמץ בלימודים לסיים בגרויות, להמשיך בלימודים ואף פעם לא להפסיק ללמוד."

הזוית האישית

סבתא צילה: היה לי כיף לספר לנכדי על הילדות שלי ועל החיים שלי.

יובל הנכד המתעד: נהניתי לשמוע על הילדות של סבתא שלי, למדתי להכיר אותה טוב יותר. גיליתי שהילדות שלה הייתה בתל אביב דומה בדברים מסויימים לילדות שלי היום. גיליתי שסבתא הכירה את סבא בצבא והם התאהבו התחתנו וגידלו משפחה מקסימה.

מילון

רפלקציה
"פניה לאחור" או שיקוף. התבוננות רטרוספקטיבית וחשיבה מכוונת על פעולה, התרחשות או אירוע שקרה, במטרה ללמוד מכך גם לעתיד.

ציטוטים

”אני ממליצה לדור הצעיר להשקיע ולהתאמץ בלימודים לסיים בגרויות, להמשיך בלימודים ואף פעם לא להפסיק ללמוד“

הקשר הרב דורי