מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לסבא שלי יש חלום

אני וסבא שלי כשהייתי קטנה
התמונה הזאת צולמה כשסבי היה בערך בגיל 27
סיפור חייו של מיכה ז'יסלין

סבי מיכה ז'יסלין, נולד ב-1946בפולין, שנתיים לפני קום המדינה.

סבי נולד וגדל בפולין ובגיל שלוש עשרה עלה לארץ. הוא רצה לעסוק במוסיקה ומדע כשיהיה גדול, ולמד בביה"ס תלמה ילין וניגן בכינור. כשהגיע לגיל שבו אפשר להתגייס, הוא התגייס ותפקידו היה טכנאי מחשבים.

טכנאי מערכות המחשוב עוסקים בהקמה, בתפעול, בניטור ובאיתור תקלות ברשתות הצה"ליות הניהוליות והמבצעיות – בדגש על מערכות מתקדמות של צבא יבשה דיגיטלי. בין היתר, כולל התפקיד פתירת תקלות ברמות קושי משתנות בתחום הרשתות ומתן מענה מהיר. הטכנאי ימצא בסביבה מחשובית וינהל את רכיבי התקשורת ברשת.(אתר מטב)

לאחר השירות הצבאי, העבודה הראשונה שלו הייתה בסבלות, לאחר מכן עבודתו השנייה הייתה עבודה בבניין, ולאחר סיום לימודי התואר הראשון, החל לעבוד ברפאל, שם עבד עד פרישתו לפנסיה בגיל שבעים.

רפאל – מערכות לחימה מתקדמות בע"מ היא חברה ממשלתית ישראלית, שעוסקת בפיתוח ובייצור של אמצעי לחימה מתקדמים, לרבות טילים. החברה הוקמה בשנת 1948, כיחידת סמך של משרד הביטחון. בסוף שנות השמונים נקלעה למשבר כלכלי, ובעקבותיו הפכה לחברה ממשלתית. בתחילת דרכה עסקה בעיקר במחקר ובפיתוח של אמצעי לחימה, ובמהלך השנים החלה להתמקד גם בייצור, עבור השוק הישראלי והשוק הבינלאומי. מפעלי החברה נבנו באזור הגליל, במטרה לתרום לפיתוחו, ונכון ל-2019 היא המעסיקה הגדולה ביותר באזור הצפון. ויקיפדיה

כשהיה בן עשרים ושמונה בערך, חבר של סבי הכיר לו את סבתי ושם הם התאהבו, התחתנו והולידו שלושה ילדים.

שם הבכור: יצחק צבי {הקרוי על שם אח של סבתי ואח של סבי}, שם האמצעית: תמר ושם הקטן: אמנון.

כשגדלו ילדיהם, יצחק ותמר בנו משפחות והולידו ילדים, ואמנון טס לברלין.

בסוף שנת 2019 התחילה הקורונה, סבי וסבתי נשארו בבית כדי לשמור על עצמם, כלומר, הם לא פגשו את הילדים ואת הנכדים שלהם עד שדעכה המגיפה.

 

הזווית האישית

שירה – התהליך היה מרתק, מהנה ומשמעותי עבור שנינו.

מילון

סבל
מי שעובד בנשיאה והעברה של משאות כבדים

ציטוטים

”לאחר השירות הצבאי, העבודה הראשונה שלו הייתה בסבלות, לאחר מכן עבודתו השנייה הייתה עבודה בבניין, ולאחר סיום לימודי התואר הראשון, החל לעבוד ברפאל, שם עבד עד פרישתו לפנסיה בגיל שבעים.“

הקשר הרב דורי