מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ללמוד לעשות מה שאתם אוהבים – לידיה הופמן

סבא אלי, סבתא לידיה והנכד עילי
סבתא מטיילת
סבתא מספרת לעילי על ילדותה ושורשיה, קורות חייה ומסר לעתיד

שמי עילי, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דוריף במסגרתה אני מתעד את סבתי, לידיה הופמן, ומנציח את סיפורה במאגר המורשת של התכנית.

סבתא לידיה נולדה בתאריך 04.06.1957 בעיר סיגט ברומניה להוריה, ג'ני וישראל קניג. סבא ישראל היה ניצול שואה, בזמן מלחמת העולם השנייה הוא הסתתר ביערות טרנסילבניה והיה פרטיזן עם אביו ושני אחיו. במהלך שנות המלחמה הם ניזונו מצמחים ודברים שמצאו ביערות עד תום ימי המלחמה.

סבתא לידיה גדלה בקריית גת ולמדה בבית ספר חב"ד. בילדותה היא שיחקה עם אחיותיה בעיקר בבית. החברות הכי טובות שלה היו: רחל, מלכה ולונה. סבתא עלתה לארץ עם הוריה ומשפחתה בשנת 1958, כאשר סבתא הייתה בת שנה. המשפחה עברה ישירות לגור בקריית גת.

כל חייה סבתא עבדה כמורה לאנגלית בתיכון, היא למדה באוניברסיטה שני תארים באנגלית. התחביבים העיקריים שלה הם סריגה וטיולים.

ההכרות של סבא וסבתא נעשתה באמצעות קרוב משפחה וכך נוצרה היכרות בין סבא אלי לסבתא לידיה. סבא וסבתא התחתנו בשנת 1982. יש להם ארבעה ילדים: רחלי בת 40, אמיר 38, אורטל (אימא שלי) בת 34, ליעד בת 31. המשפחה אוהבת לחגוג בשמחות משפחתיות ולטייל יחד. התחביבים המשותפים של סבא וסבתא: טיולים בטבע ותוכניות בישול.

כיום

סבתא פרשה לגמלאות לפני שנתיים אחרי 40 שנות הוראה. כיום סבתא מבשלת לילדים ולנכדים, משתתפת בסדנאות לאזרחים ותיקים, מטיילת, מבקרת ומארחת את הנכדים והילדים. סבתי קוראת לי עיליצ'וק.

הזוית האישית

סבתא לידיה: מסר לדור העתיד – חשוב מאוד ללמוד ולפתח קריירה. שהחיים יהיו נוחים, טובים וקלים. ללמוד ולעשות את מה שאתם הכי אוהבים ומצליחים בו.

מילון

פרטיזן
כינוי ללוחם בצבא לא-סדיר שפועל נגד כוחות כיבוש.

סִיגֶט
סִיגֶט היא עיר בצפון רומניה, בסמוך לגבול עם אוקראינה. העיר שוכנת במחוז מרמורש בטרנסילבניה. שם העיר ניתן לה עקב מיקומה על חצי אי במפגש הנהרות טיסה (Tisa) ואיזה (Iza). (ויקיפדיה)

ציטוטים

”חשוב להפגש ולהיות משפחה מאוחדת“

הקשר הרב דורי