מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ללמוד טוב בבית הספר ולחיות בשלום

פעילות כללית במסגרת התכנית
עבודה על סיפורים במסגרת התכנית
חייה של סבתא נ. (השם שמור במערכת)

הנכד מקס מתעד את סיפורה של סבתא נ.ק. (השם המלאה שמור במערכת) במסגרת תכנית הקשר הרב דורי, ומעלה את הסיפור אל מאגר המורשת של התכנית.

ילדות

סבתא נולדה באי סחלין בתאריך 18.12.1948 ואז היא ומשפחתה עברו למקום אחר. היו לה שתי אחיות. בילדות הם שיחקו בדילגית, מחבואים, קלאס, קראו ספרים, סבתא אהבה מאוד לקרוא. היא הייתה בבית ספר מוזיקלי. תמיד היו לה הרבה חברים והם כל הזמן היו ביחד. בבית ספר תמיד בחרנו בחרו בה כהאחראית ביותר בכיתה. היא דיברה שעות עם חברות שלה בטלפון. אבא שלה (חיים) נולד באוקראינה והיה חייל ואימא (רוזה) שלה הייתה רופאת שיניים. כיום היא גרה בנובוסיבירסק, סיביר, רוסיה.

מקצוע ועיסוק

סבתא סיימה בית ספר, למדה עשר כיתות. בבית הספר ובאוניברסיטה היו להם הרבה יציאות לאגמים ולים ובאוניברסיטה הם נסעו לקיבוצים ולעזור לתושבים. בנוסף היא סיימה אוניברסיטה לרפואה. כרגע היא עובדת כרופאה לנשים בהריון ועוזרת להם להוליד ילדים בריאים. היא עבדה גם בבית יולדות והשגיחה על ילדים שנולדו לא מזמן. בבית ילדים היו להם הקצבה של מיטות והיה הרבה ילדים שרק נולדו והאכילו אותם ושיחקו איתם והשגיחו עליהם. סבתא עד עכשיו עובדת. כשהיא למדה עוד באוניברסיטה היא התחילה כבר לעבוד באמבולנס ובבית חולים.

תחביבים

פעם סבתא מאוד אהבה לסרוג. כשהיו לה ילדים צעירים וכאשר היא גרה בצכוסלובקיה, היא סרגה בגדים לילדים שלה. עד היום יש לה הרבה תוצרים של הסריגה. עכשיו היא אוהבת לגנן, היא מגדלת הרבה צמחים ופירות כגון: עגבניות, מלפפונים ותותים. היא נהנית לבלות בבית הקיץ שלה.

המסר של סבתא לדור הצעיר: חשוב ללמוד טוב בבית ספר כי זה אחר כך יעזור מאוד, ולחיות בשלום.

הזוית האישית

מקס הנכד המתעד: למדתי מתכנית זו הרבה דברים, כגון על ילדותה ועל המקצוע של סבתא. הקשיים היחידים שהיו הוא שסבתא שלי מדברת בשפה שונה, אז היו מילים שלא ידעתי ממש איך להגיד אז פשוט תרגמתי אותם בגוגל. לדעתי הנקודה המשמעותית ביותר שלמדתי זה על המקצוע שלה, כי לדעתי זה מקצוע חשוב ולמדתי הרבה מה היא עשתה לפני שרכשה מקצוע. למדתי עוד מידע כללי על עבודתה, היה לי משמעותי במהלך העבודה על הסיפור שסבתא שלי אהבה איך שאני מתעניין בחייה.

מילון

נוֹבוֹסִיבִּירְסְק
נוֹבוֹסִיבִּירְסְק (ברוסית: Новосибирск) היא עיר מרכזית בפדרציה הרוסית, בדרום-מערב סיביר, ומרכז מחוז נובוסיבירסק. אוכלוסייתה, נכון ל-2014, מונה יותר ממיליון וחצי תושבים, והיא העיר השלישית בגודלה במדינה (אחרי מוסקבה וסנקט פטרבורג). היא מכונה לעיתים "בירת סיביר" ו"שיקגו הסיבירית", בשל היותה המרכז האדמיניסטרטיבי והכלכלי של המחוז הפדרלי הסיבירי. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”חשוב ללמוד טוב בבית ספר כי זה יהיה שימושי בעתיד“

הקשר הרב דורי