מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לחלום בגדול – אלי גמזו

יפה ואני בחופשה במרוקו
מלחמת יום הכיפורים שהשתתפתי בה
חייו של סבא אלי

שמי אלי גמזו. נולדתי בתאריך 16.8.1943 בבית החולים פרויד בתל אביב. גדלתי בבית בתל אביב ליד נווה צדק. ביתי היה בית פתוח לאנשי רוח, אנשי תרבות ולחבריי, הם תמיד שמחו להיות בו.

יש לי שני אחים: אחי הגדול, אריה, שגדול ממני בשנתיים ואחותי הקטנה מוסיה שקטנה ממני בארבע שנים. אבי מאיר היה צלם מחונן שהייתה לו חנות בנתניה ואילו אמי הייתה עקרת בית ופעילה בתנועת הציונות באותה התקופה.

למדתי בבית הספר בלפור בתל אביב ולאחר מכן בבית הספר המקצועי שבח. בתור ילד תמיד אהבתי לשחק במשחקי מלחמה, כדורגל וכדורסל. אני זוכר את עצמי כילד שובב.

בנערותי הייתי במסגרות שונות הכוללות את תנועת הצופים ותנועת הגדנע. בזמן השירות הצבאי אני וחבריי לטיסה היינו באזור תעלת סואץ ושם חווינו מתקפה של מטוסי אויב, מזלנו שאף אחד מהאנשים במטוס לא נפגע.

הכרתי את יפה לראשונה במסיבת ריקודים של חברים משותפים. באותו הרגע ידעתי שהיא תהיה אישתי. לאחר שהתאהבנו ויצאנו תקופה של שנה וחצי, הצעתי לה נישואים בדרך מיוחדת: הזמנתי אותה לבית הוריי ביום שישי והטמנתי את הטבעת בתוך החלה שאכלה, והיא כמובן הסכימה.

התחתנו באולמות זבוטינסקי ברמת גן בחברת 800 אורחים ובהם חברים ובני משפחה. לאחר שנה, כשיפה הייתה בת 19, ילדנו את הבן הראשון שלנו, גיא. אחרי ארבע שנים טל הגיע ושמונה שנים אחרי גם מילי הגיע.

יפה ואני בחופשה במרוקו

תמונה 1

כיום אני עוסק ביהלומים באותה חברה בה עובד הבן שלי, טל. בשעות הפנאי אני אוהב לקרוא ספרים, לטייל בעולם, לראות הצגות תיאטרון ולבלות עם כל נכדיי המקסימים.

הזוית האישית

אלה הנכדה המתעדת: חווית הכתיבה הייתה מיוחדת ושונה, התהליך היה קשה וארוך אבל גם כיף, נהניתי מכל רגע וגם סבלתי לפעמים, ישבתי עד 2 בלילה וקמתי מוקדם והכל בשביל להספיק להעלות את הסיפור למאגר.

מילון

אנשי רוח
אינטלקטואל הוא אדם העוסק בפעילות שכלית ורוחנית מגוונת מתוך ערכיות או הנאה, ולא לשם תכלית מעשית כלשהי.

ציטוטים

”הצעתי ליפה נישואים בדרך מיוחדת: הזמנתי אותה לבית הוריי ביום שישי והטמנתי את הטבעת בתוך החלה שאכלה, והיא כמובן הסכימה“

הקשר הרב דורי