מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לחימתו של סבא ג'קי סלוניקוב במלחמת יום הכיפורים

נדב וסבא במוזיאון
נדב וסבא מבלים בריבר
סבא מספר לג'קי על השירות בצה"ל, רכישת ומקצוע, הקמת המשפחה והאושר שבילדים ובנכדים

שמי ג'קי (יעקוב) סלוניקוב, נולדתי בתאריך 24.9.1952 בתל אביב, ישראל. אבא שלי הוא יצחק סלוניקוב ואמי הייתה לאה לבית ארואטי. המוצא של הוריי היה בולגרי. יש לי אחות קטנה בשם רחל.

כאמור, נולדתי בתל אביב וגרתי ביפו עד גיל 25. הייתי בגן עירוני ולמדתי בבית ספר יסודי "דוב הוז" ביפו. בילדותי, אני וחבריי אהבנו לשחק בכדורגל, ג'ולות, קלאס, גוגואים. אחר כך למדתי בבית הספר "שבח" שבתל אביב במגמת חשמל.

שירות צבאי ומלחמת יום הכיפורים

התגייסתי לצה"ל ושירתי בסדנה לתיקון טנקים בשטח החשמל (פיקוד ובקרים). לאחר הטירונות עברתי לבה"ד (בסיס הדרכה) 20, שם למדתי את מערכת פיקוד ובקרה של טנק צנטוריון (שוט). אחרי שעברתי את ההכשרה, שובצתי בסדנה גיסת שבה היו מתקנים את הטנקים שחוזרים מהשטח. כשמלחמת יום כיפור פרצה אני הייתי בחודש האחרון של השירות שלי בקבע. טנקים הועלו על מובילים לחזית המלחמה בסיני. היות ולא היו מספיק מובילים להוביל את כל הטנקים, החלו הטנקים לנוע לכיוון החזית בסיני על זחלים. אני ואיש צוות בחוליה תכנית התחלנו לנוע עם הנגמ"ש של החולייה עם ציוד חלקי חילוף שהיה לנגמ"ש לכיוון החזית של סיני.

עיסוק והקמת משפחה

לאחר שהשתחררתי מצה"ל למדתי במכללת "סינגלובסקי" לתואר הנדסאי חשמל לפיקוד ובקרה. כשסיימתי את הלימודים התחלתי לעבוד בחברת שמשון לצמיגים שם תיקנתי את המכונות יצור ובהמשך עסקתי בתכנות הפיקוד ובקרה של המכונות.

הכרתי את אשתי דרך חבר שלמדתי איתו במכללה, אבא שלו ואבא שלי אשתי היו מאושפזים באותו חדר בבית החולים, ואז הוא ראה את אשתי ושידך ביננו. התחתנו בתאריך 18.9.1977 וגרנו בבת ים. אחר כך נולדה לנו ילדה בשם ליאורי בתאריך 22.7.1979, זו אימא של נדב. אחר כך נולד לנו ילד בשם צחי ב- 30.6.1983. אחרי שצחי נולד עברנו דירה לחולון בשנת1987, ואז נולדה לנו ילדה בשם סיגל בתאריך 26.3.1992.

הזוית האישית

נדב הנכד המתעד: לי היה מאוד כיף לראיין אותך ואני מקווה שנמשיך להנות ביחד. אני שמח שתיעדנו את סיפורו של סבא במאגר המורשת.

מילון

בה"ד
בצבא ההגנה לישראל, בסיס הדרכה (בראשי תיבות: בה"ד) הוא גוף האחראי על ההכשרות המקצועיות לחיילי החילות השונים. בצה"ל מספר בסיסי הדרכה, המכשירים חיילים במקצועות שונים. רוב בסיסי ההדרכה הוקמו בשנות ה-50 של המאה ה-20, ובשנת 2007 עמד מספרם על למעלה מעשרים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”היות ולא היו מספיק מובילים להוביל את כל הטנקים. החלו הטנקים לנוע לכיוון החזית בסיני על זחלים“

הקשר הרב דורי