מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לזכרו של רון שמעוני שטרן

רון עם הוריו ואחיו עופר
רון שמעוני
קורות חייו של רון שמעוני שטרן ותרומתו הרבה לחברה

לזכרו של רון שמעוני שטרן ז"ל.

רון שמעוני שטרן נולד ב-9 לינואר 1972, במשקל שלושה קילו ותשע מאות גרם, בבית חולים הלל יפה בחדרה. שמו הנוסף של רון, שמעוני, הוא על שם סבא שמעון שנולד באותו תאריך.

רון נפטר ב-11 למרץ 2022 , ח' באדר ב', תשפ"ב, וסיפור זה מפורסם על ידי אמו איריס שטרן, לזכרו.

ילדות

רון גדל בנתניה עם אימא איריס אבא ישראל, והאחים עופר וורד שצעירים ממנו.

מהאלבום המשפחתי – האחים

תמונה 1

בילדותו גר רון ברחוב שדרות בנימין 46 בדירת שניים וחצי חדרים, וכשאחיו עופר נולד עברו לגור ברחוב לבונטין, דירת ארבעה חדרים. רון היה תלמיד טוב, ובמקביל חנך ילד נכה, ועל כך קיבל תעודת הצטיינות. רון היה בצופים, אהב טיולים והיו לו הרבה מאוד חברים. הוא למד בבית ספר שורשים עד כיתה ח', לאחר מכן באורט ליבוביץ' מגמת מחשבים, וסיים י"ג טכנאי מחשבים.

רון היה ספורטאי, שיחק כדורגל במכבי נתניה, למד שחייה, והתאמן בטקוונדו. מחוץ לבית הספר למד קריאה מהירה וצרפתית.

לאביו, ישראל, היה עסק של אלומיניום, וכשרון היה בתיכון נהג לעזור לאביו בעבודתו. אימא איריס היתה מזכירת בית ספר "תושייה – גוונים", בית ספר לחינוך מיוחד בנתניה.

רון בעת גלישה

תמונה 2

צבא

בצבא שירת בתותחנים והשתחרר בדרגת סמל ראשון ב-10 למאי 1994. במהלך שירותו סיים קורס מפקדים בהצלחה. מפקדיו ציינו שהיה אדם רציני, יוזם, בעל משמעת עצמית, בעל רמה אישית גבוהה, עצמאי בביצוע תפקידו ובעל כושר ארגון וניהול.

אחרי שחרורו מהצבא טס לטיול של חודש לאירופה וחזר ללמוד באוניברסיטת באר שבע לתואר ראשון בכלכלה ותואר שני תעשייה וניהול.

נישואים

במהלך לימודיו באוניברסיטה, הכיר רון  את אשתו אורית ונולדו להם שתי בנות ובן, כיום הבת הגדולה שהם בת 22, ניצן בת 18, התגייסה לצה"ל, ובן הזקונים יהב שיהיה במאי בן 11. מיד אחרי חתונתם עברו להתגורר בנתיבות.

משפחתו של רון

תמונה 3

עיסוק

במשך 24 שנים עבד רון במפעלי ים המלח בבאר שבע. 20 שנה ככלכלן ו-4 שנים במחלקת הרווחה של המפעל. רון היה סגן ראש עיריית נתיבות במשך שתי קדנציות, ותרם רבות לעיר.

רון היה יו"ר הנהלת החברה לקהילה ופנאי בנתיבות "נתיבים" במשך כחמש עשרה שנה, ועשה זאת בהתנדבות. הוא ישב בוועדות שדנו בעזרה לתושבים שנזקקו להנחות ו/או מלגות. כמו כן, כיהן כיו"ר הקשר עם יהודי פילדלפיה, היה חבר באגודת הספורט ויו"ר קבוצת הכדורגל בעיר.

רון התנדב בפיקוד העורף והיה חבר הוועד המנהל של האקדמית חמדת.

במרץ 2022, אדר תשפ"ב, רון נפטר בטרם עת  והשאיר אחריו הורים, איריס וישראל, אח ואחות, עופר וורד, את אשתו אורית ואת ילדיו – שוהם, ניצן ויהב, יהי זכרו ברוך.

תמונה 4

הזוית האישית

סיפור זה מפורסם על ידי אמו של רון, איריס שטרן לזכרו. הסיפור נכתב במסגרת תכנית הקשר הרב דורי שהתקיימה בבית הספר ש"י עגנון בנתניה, תשפ"ג 2023.

מילון

תותחנים
חיל בזרוע היבשה האחראי על הפעלת כלל יכולות הסיוע באש ותקיפה לתמרון כוחות היבשה ומהווה גורם קריטי בהצלחת הפעולות המבצעיות של כוחות צה"ל.

ציטוטים

”רון היה תלמיד טוב, חנך ילד נכה, וקיבל תעודת הצטיינות. היה בצופים, אהב טיולים והיו לו הרבה מאוד חברים“

הקשר הרב דורי