מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לזכרו של סבא ששון יחזקאל

סבא וסבתא שלי בחתונה של ההורים שלי
סבא וסבתא שלי בחתונה שלהם
ציוני דרך בחייו של סבא ששון, החל מהמסגריה בה עבד בילדותו

שמי ליה, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני כותבת סיפור תיעוד אודות סבי, ששון יחזקאל ז"ל, כפי שסיפרה לי עליו סבתי, חנה. הסיפור מוקדש לזכרו.

סבא ששון ז"ל נולד בעיראק בשנת 1939. לאביו קראו מנשה, ולאמו רחל. סבא עלה לארץ בשנת 1949, הוא גדל בבית שאן, בקיבוץ בית השיטה. כבר בתור ילד עבד במסגרות בקיבוץ במשך מספר שנים. הוריו היו מבוגרים לכן הלך לעבוד בשביל לפרנס את משפחתו, הם היו ארבעה אחים, הייתה לסבא אחות אחת ושני אחים. סבא היה האח הבכור.

עם עליית המשפחה לישראל בשנת 1949, הם התגוררו בכפר יונה. בגיל 13 עבר סבא להתגורר בקיבוץ בית השיטה, הוא למד בקיבוץ ועבד אחרי שעות הבית ספר. סבא התגייס לצבא בגיל 18 לחיל ההנדסה הקרבית. לאחר השירות הצבאי, שירת סבא במילואים. במלחמת הכיפורים באו לקחת אותו הישר מבית הכנסת למילואים. סבא השתתף גם במלחמת ששת הימים ועשה מילואים בשארם א- שייח במפרץ אילת, מחוץ לישראל, בגבול מצרים.

בגיל 30 עבד סבא במסגרות במפעל אורדן בנתניה, הוא התחיל לעבוד בתור פועל במסגרייה, והתקדם להיות מסגר בכיר. סבא היה אחראי על חלק הצריח של הטנקים.

היכרות, נישואים ובניית משפחה

בגיל 29 התחתן סבא ששון עם חנה, חבריו שידכו ביניהם. הם הקימו יחד בית, נולדו להם שני בנים ושלוש בנות. הם התגוררו בנתניה בשכונת פרדס הגדוד.

סיפורו האישי של סבא ששון ז"ל 

סבי ששון עבר תאונה ושבר הרבה חלקים בגופו. הוא עבר מספר ניתוחים רבים. לאחר כמה שנים סבי חלה באפילפסיה וגדל גידול במוחו. לצערי, סבי היה חולה מספר שנים רבות והוא נפטר כשהייתי בת שנתיים. לא הספקתי להכיר אותו.

הזוית האישית

ליה הנכדה המתעדת: היה לי מאוד כיף ומעניין לעבוד עם סבתא שלי, כשראיינתי אותה גיליתי דברים רבים על סבי. גיליתי במה הוא עסק, מה הוא עשה בצבא ועל משפחתו.

סבתא חנה: היה לי מאוד כיף לספר לנכדה שלי על סבא שלה, היא לא הספיקה להכיר אותו מפני שהוא נפטר כשהיא הייתה קטנה. נהנתי לראות איך היא מעוניינת לדעת פרטים על סבא שלה.

מילון

מסגר בכיר
מסגר הוא אומן העוסק העיצוב פלדה מעובדים לצרכים שונים בייצור ותיקון של אביזרים וחפצים ממתכת.

ציטוטים

”סבא התחיל לעבוד בתור פועל במסגריה והתקדם להיות מסגר בכיר. הוא היה אחראי על חלק הצריח של הטנקים“

הקשר הרב דורי