מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לזכרו של סבא רבא אברהם אבזבקייב

אלין עם אביה שלמה
סבא אברהם אבזבקייב
אבא שלי שלמה מספר על סבי אברהם שלא הכרתי

שמי אלין, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעדת את סבי, אברהם אבזבקייב ז"ל, כפי שסיפר לי עליו אבי, ומנציחה את סיפורו במאגר המורשת של התכנית.

את סבי אברהם אבזבקייב לא הכרתי. הוא נפטר לפני שנולדתי. לכן בחרתי לשמוע את סיפורו מפי אבי שלמה אבזבקייב. זה מה שסיפר לי אבי שלמה על אביו אברהם: "אבא שלי אברהם אבזבקייב נולד באנדיז'ן שבאוזבקיסטן בשנת 1947.אברהם נולד למשפחה גדולה וגדל בחינוך מסורתי. לאברהם היה חמש אחיות ואח קטן. בילדותו אהב מאוד לקרוא ספרים ולשחק עם חברים במשחקים שהיו אז. אברהם למד בבית הספר עד כיתה י׳ ואז פרש לעבוד כדי לעזור להוריו עם הכסף. לאברהם לא הייתה הזדמנות להיות בצבא בגלל המצב הבריאותי שלו.

בשנת 1968 התחתן עם רבקה (סבתא של אלין) וביחד הביאו שלושה בנים: שלמה, אולג ואייל. בשנת 1990 עלה לארץ. בשנת 1992 נפטר מסרטן קשה."

אלין מספרת על אביה שלמה: "לאבי קוראים שלמה על שם סבא רבא שלו. מכיוון שהיתה אנטישמיות, לא היה אפשר להשתמש בשם שלמה אז ההורים שלו העניקו לו את השם סלבה. אבא שלי ומשפחתו עלו לארץ בשנת 1990 בחודש דצמבר. הם עלו לעפולה וגרו שם בערך שנה, ואז קנו דירה בבית שמש. לאחר כמה ימים סבא שלי גילה את המחלה שלו (סרטן) ואחרי ניתוח לא מוצלח הוא לא הרגיש טוב והלך לעולמו. כשנתיים אחרי כן, סבתא שלי רבקה נפטרה מאותה סיבה. לאחר השנתיים האלה לאבא שלי היה מאוד קשה לגדל את שני אחיו הקטנים לבד, אז אולג הלך ללמוד באוניברסיטה מיוחדת ואייל היה בפנימיית חייל האוויר.

הזוית האישית

אלין הנכדה המתעדת: אבוש, ממש נהנתי לעבוד איתך ולדעת יותר על סבא, זכרונו לברכה.

אבא: אלינוש, נהניתי לעבוד איתך ולספר לך על העבר שלנו.

מילון

אנדיז'ן
אנדיז'ן (באוזבקית: Андижон/Andijon/ئەندىجان; ברוסית: Андижан; בפרסית: اندیجان‎‎) היא בירת המחוז המזרחי ביותר באוזבקיסטן הקרוי על שמה. העיר שוכנת בדרום-מזרח עמק פרגנה (אנ') כ-270 ק"מ דרום-מזרחית לבירה טשקנט ובסמוך לגבול עם קירגיזסטן. על פי אומדן רשמי מתאריך 1 בינואר 2022 אוכלוסיית העיר מנתה 458,500 בני אדם והיא העיר הרביעית בגודלה באוזבקיסטן, אחרי טשקנט, נמנגן וסמרקנד. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אל תהיה צודק, תהיה חכם“

הקשר הרב דורי