מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לזכרה של סבתא שלי, יהודית סקוט

סבתא והנכדים
סבתא בילדותה
החלום של סבתא, הילדות שלה ועוד

שמי אליאנה, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעדת את סבתא שלי, ג'ודי (יהודית) סקוט (קורט). סבתא ג'ודי נולדה בשנת 1947 בלונדון באנגליה לאימא שלה מרגרט ואבא שלה ג'וי. היה לה אח בשם דיוויד. סבתא עלתה לארץ בשנת 1977 בגיל 30 עם אבא שלי כשהיה בן שנה ו-4 חודשים ועם דוד שלי סימון שהיה בן 4. סבתא התחתנה עם סבא דיוויד בגיל 21.

לסבתא שלי היה חלום, היא תמיד רצתה שלבנים שלה יהיה טוב ועשתה הכל כדי שכך יהיה, וגם היום טוב להם מאוד. החלום שלה היום נותר דומה – שהיה טוב למשפחה.

סבתא מספרת: "אז כמו שאליאנה אמרה, נולדתי בלונדון הייתי אלופה בשחייה באנגליה, הייתי הקפטנית בקבוצה. שיחקתי נטבול שזה דומה לכדורעף. עבדתי באנגליה עם קודי רעיה. במלחמת ששת הימים שירתי בישראל כמה חודשים.

הייתי במועדון הנוער מכבי והגעתי לישראל. הייתי באולפן ללימוד עברית בקיבוץ צרעה. כיום אני מאוד אוהבת לטוס לחו"ל עם המשפחה שלי, אני אוהבת גם לשתות קפה עם החברים שלי.

החלום של סבתא

החלום של סבתא שלי הוא שיהיה לילדים ולמשפחה שלה טוב, אבל יש עוד חלום. סבתא שלי מאוד רצתה לעלות לארץ ולגור בארץ ישראל. היה לה את החלום הזה מפני שהיא מאוד רצתה לגדל בארץ את הילדים ואת הנכדים שלה. אני (אליאנה) וסבתא אוהבות מאוד ללכת לשופינג, לטוס לחו"ל, לדבר ולאכול. אני מאוד אוהבת את סבתא.

אליאנה הוסיפה: "סבתא שלי כרגע מאושפזת בבית חולים בגלל שיש לה בעיה בריאות. היא מורדמת במשך שבועיים. אבא שלי ודוד שלי מבקרים אותה, אנחנו לא יכולים לבוא, אבל אנחנו ממש מתגעגעים ואוהבים אותה מאוד וחושבים עליה כל הזמן, כל יום אני כותבת לה הודעות.

סבתא שלי נפטרה כמה ימים אחרי שכתבתי את הפסקה האחרונה. היא נפטרה ביום חמישי, 27.4.2023. הלכנו להלוויה ולשבעה. היום, ה- 3.5.2023 נגמרת השבעה ומחר אנחנו עולים לקבר. אנחנו ננסה להגשים לסבתא את החלום. אבא שלי אמר לי לפני שנתיים שסבתא תבוא לבת המצווה שלי ואני ממש התרגשתי,בגלל שלי ולסבתא היה קשר ממש מיוחד.

סבתא, אני אוהבת אותך, אני מקווה שאת שומרת עלינו מלמעלה. אני אוהבת אותך."

הזוית האישית

אליאנה הנכדה המתעדת: היה גם לי מאוד מעניין להיות עם סבתא בתכנית, בגלל שלמדתי הרבה דברים על סבתא. אני מאוד אוהבת אותה, היא הסבתא הכי טובה בעולם. תודה רבה, סבתא.

סבתא שלי הייתה אישה מקסימה. היה לי כל כך כיף איתה. אני אוהבת אותה ומקווה שהיא שומרת עלי מלמעלה.

סבתא ג'ודי: היה לי מאוד כיף להיות עם אליאנה בתכנית הזו, היא למדה על חיי והיה מאוד מעניין. אני מקווה שאליאנה למדה עליי. אני תמיד לעזר בשבילה.

מילון

נטבול
נטבול (באנגלית: Netball), הוא משחק כדור שבו משחקות האחת נגד השנייה שתי קבוצות בנות שבע שחקניות כל אחת. שורשיו של המשחק במהלך פיתוח משחק הכדורסל בשנות התשעים של המאה ה-19. נכון ל-2013 חברות בהתאחדות למעלה מ-60 נבחרות לאומיות שמחולקות לחמישה אזורים בעולם. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”החלום שלי הוא שלכל הילדים שלי יהיה טוב “

הקשר הרב דורי