מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לגדול בקיבוץ

בביקור אצל סבתא וסבא
אני, דפנה, בילדותי
מכפר מנחם לדורות

שמי דפנה דינור אורן, נולדתי  בשנת 1953 בקיבוץ כפר מנחם, שנמצא באזור השפלה להורים מדהימים ושמם חיה וצבי.

עד גיל גן חובה הייתי בפעוטון עם עוד 5 ילדים ואז התאחדנו לגן, והיינו 14 ילדים, וכך המשכנו עד סוף כיתה ו. למעשה רוב היום שהינו בבית הילדים. ביקרנו את ההורים ל-3 שעות, אחה"צ. בית ההורים היה קטן מאוד ולא היה אפשר לגור בו כל המשפחה, כולל הילדים.

בבית הילדים היו איתנו מטפלת ומחנך הם היו אחראים על סדר יומנו: משעה 14:00 היו מגיעים צעירים מהקיבוץ ומבלים איתנו עד שעה 16:00. לאחר מכן היינו מבלים עם הורינו עד שעה 19:00 וחוזרים לאכול ארוחת ערב, וללכת עם המטפלת והמחנך. בימי שבת היינו קמים ואוכלים ארוחת בוקר מפנקת של לחם מטוגן. היינו משחקים בבית הילדים או מחוצה לו וב-9:00  היינו הולכים לבית הורינו לשארית היום.

כשעלינו לתיכון, שהיה פנימיה, התאחדנו גם עם ילדים מהקיבוצים רבדים ונחשון. אבא שלי היה מהאנשים שהיו אחראים על הקמת המוסד השיתופי "צפית" שקיים עד היום בקיבוץ כפר מנחם.

אחרי שסיימתי את התיכון עם בגרות אקסטרנית, עשיתי שנת שירות, במושבה כרכור, מטעם תנועת השומר הצעיר. בגיל 19 התגייסתי לצה"ל, לחיל האוויר. שירתי ביחידת בקרת מטוסים במצפה רמון. בזמן שירותי הצבאי התרחשה מלחמת יום כיפור.

בשירות הצבאי הכרתי  את שמואל אורן ז"ל, ששירת ביחידת נ"מ בחיל האוויר גם כן. לאחר השחרור התחתנו ויצאנו לטיול של חצי שנה בארצות הברית. אמא שלי עלתה לישראל בשנת 1939 מארצות הברית.

בשנת 1976 כשהייתי בהריון  עם בתי הגדולה צביה, אבי נהרג בתאונת דרכים מחרידה ועל שמו נקראת בתי. בני השני נמרוד, אבא של בועז, נולד שנתיים מאוחר יותר.

בשנת 1982 התחלתי ללמוד לתואר ראשון בכלכלה ומנהל, במדרשת רופין. לאחר כמה שנים נפרדתי משמואל אורן. בשנת 1987 הכרתי את אורי דינור ושנה לאחר מכן התחתנו. לאורי דינור היו שתי בנות מנישואים קודמים ושמן בישראל ליאורה וקרן.

בשנת 1989 נולדה ביתנו המשותפת תאיר, ולאחר קצת יותר משנה נולד בננו זיו.

לאחר כמה שנים למדתי לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת דרבי, שהייתה שלוחה של האוניברסיטה מאנגליה. עבדתי כל השנים בדורות כחשבת שכר, לכל עובדי הקיבוץ ותאגידיו.

בשנת 2008 נולד נכדי הבכור לבתי צביה, בארגנטינה, ושמו ליעם. אופיר נולד לקרן כשנה יותר מאוחר, ובשנת 2010 נולדו תאומים לבני נמרוד ושמם בועז ודביר. לאחר מכן נולד אח לליעם ושמו אדם, אחות לאופיר ושמה לילך ואח לבועז ודביר ושמו גבע.

לאורך השנים טיילתי עם אורי בחו"ל בהרבה מדינות ויבשות. אהבנו מאוד ללכת לרקוד וללכת לערבי שירה בציבור.

יצאתי לפנסיה בשנת 2017 ועשינו טיול גדול בדרום ומרכז אמריקה + קנדה, שם ביקרנו את משפחתה של קרן בלימודים במשך שלוש שנים.

ביום הולדתי ה – 68 לקחנו אורי ואני את כל ילדינו ונכדינו לסוף שבוע בוילה בירכא.

הזוית האישית

בועז: אני מבקר הרבה את סבתא ונהנה להקשיב לה.

מילון

יחידת נ"מ
יחידה בצה"ל נגד מטוסי אויב

ציטוטים

”למעשה רוב היום שהינו בבית הילדים וביקרנו את ההורים מעט.“

”לאורך השנים טיילתי עם אורי בחו"ל בהרבה מדינות ויבשות.“

הקשר הרב דורי