מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לבד עם ארבע ילדים – אהובה יוסף

הכדי ואני בבר המצווה שלו
אני עם בעלי
לגדל לבד משפחה שלמה

שמי אהובה יוסף נולדתי בארץ ישראל, באבן יהודה, בשנת בשנת 1954.

אבי קרא לי אהובה מפני שבשנה שאני נולדתי אבי קרא בספר הקבלה וראה בו את השם אהובה ובהתחלה הוא מאוד אהב אותו ולבסוף קרא לי כך. לאבי קוראים זכריה והוא מתימן. אמי גניה גם היא מתימן. הם עלו בשנת 1949 במבצע "על כנפי נשרים". עם קום המדינה הגיעה עלייה של יהודים מכל תפוצות ישראל ורוב היהודים מתימן שהגיעו לא עבדו במקצועם כמו אבי ואמי, אלא בבניית הארץ בעבודות כגון חקלאות, בנייה ותעשייה. כתוצאה מכך הם לא יכלו לעשות מה שהם אהבו ובכך הצליחו לפרנסו את בני ביתם וגידלו משפחות ברוכות ילדים ואני נולדתי בתוכם, במשפחה מרובה אחים.

גדלתי באבן יהודה ולמדתי בבית ספר "שבזי". לאחר שסיימתי את בית הספר היסודי עברתי לבית הספר "בר אילן". אחרי שעות הלימודים נהגנו לשחק במשחקים כגון תופסת, מחבואים, גולות, וכדומה, לאחר שעשינו את מטלות הבית ואת שיעורי הבית. בילדותי היו לי הרבה חברים גם ללימודים וגם היו לי חברים טובים לאחרי הלימודים. היום עדיין יש לי קשרים עם חלק מהחברים שהיו לי בילדות.

כשהייתי בת 19 התחתנתי עם בעלי יהונתן ז"ל ועברנו לגור בנתניה. הכרתי אותו דרך חברים משותפים במסיבה שהם ארגנו. כשהייתי בת 40 בעלי הלך לעולמו.  לאחר מותו נשארנו אני וארבעת הילדים שלי. כל יום ויום לאחר מותו דאגתי לטפל בילדיי ובמשפחה שלי כדי שלא יחסר להם כלום. כל יום ויום הייתי הולכת לעבודה ב-4 בבוקר עד 5 אחר הצהרים ולא הייתי מרוויחה כל כך הרבה, אז מצאתי עבודה מהבית שבכך יכולתי לעזור לכולם וגם להרוויח קצת כסף. לאחר שסיימתי את העבודה וכשחזרתי הביתה טיפלתי בכל הדברים בבית למשל כביסות, כלים, ניקיון, סדר בבית אבל עם כל העצב שבדבר, כאשר בעלי מת בדקתי וגיליתי שאני בהריון עם הבת הקטנה שלי, ודבר זה הצליח לעזור לי להתגבר ולחזור לעבוד ולטפל בילדים שלי.

התחביב המיוחד שלי הוא לעשות ספורט כגון יוגה, פילאטיס, חיטוב, הליכות, ריקוד. התחלתי להתעניין בתחביב זה לאחר שפרשתי מעבודתי בבזק, מפני שאחרי שפרשתי התפנה לי הרבה זמן לעשות מה שאני אוהבת. התחלתי לעשות ספורט מהסיבה שרציתי להיות יותר בריאה גם מהסיבה הנפשית וגם מהסיבה הפיזית.

בימים אלו אני מטפלת בנכדים שלי והולכת לבילויים בזמן שאני מנסה לקשר את עניין הספורט וגם מנסה לחפש פעילויות וטיולים למשפחה ולחברים שלי כדי שנוכל להתגבש ולצבור עוד ועוד חוויות. החלום הגדול שלי הוא לעשות עם משפחתי האהובה טיול מסביב העולם ולצערי עדיין לא הצלחתי להגשים אותו.

הזוית האישית

אהובה: היה לי ממש מהנה ומיוחד לשתף את הסיפור שלי עם הנכד שלי והיה ממש כיף ללמד את יגל על הילדות שלי ועל משך המשך החיים שלי.

יגל: היה לי ממש מרגש לשמוע את הסיפורים של סבתא שלי על החיים שלה, אני מקווה שיהיו לי עוד הזדמנויות כאלו.

מילון

מבצע על כנפי נשרים
מבצע על כנפי נשרים הוא השם שניתן למבצע העלאתם של יהודי תימן בעיקר ומעט מיהודי אריתריאה לארץ ישראל כחלק מעליות חיסול גלויות בשנים 1949 ו-1950. במבצע השתתפו מטוסי אל על ואלסקה איירליינס. עלו בו כ־50,000 עולים, רובם המוחלט מתימן. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”לאחר שסיימתי את העבודה וכשחזרתי הביתה טיפלתי בכל הדברים בבית למשל כביסות, כלים, ניקיון, סדר בבית“

הקשר הרב דורי