מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הדרך אל המוזיקה

עם אבא שלי בביתנו
אבא שלי ואחיו
אזכור לעד את אבי עם המוזיקה אותה כל כך אהב

לזיכרו של קרלוס ואלפיש

אבי, קרלוס וולפיש ז"ל, נולד בשנת 1955 בארגנטינה בעיר בואנוס איירס. בשנת 1977 על לישראל. כשאבי עלה לארץ פקידת הרשום לא ידעה איך לאיית בעברית את השם, WALFICSH – וולפיש ובמקום זאת היא רשמה ואלפיש. מאז ועד היום מבטאים את שם המשפחה שלנו כך.

אבי עלה לארץ  בשנת 1977, כשהיה כבר בן 22. הוא עבר לגור בקיבוץ בשם גן שמואל בצפון בארץ ליד חדרה. אבי עלה בגיל בוגר לארץ ומסיבות בריאותיות, לא יכול היה לשרת בצבא, עקב מחלת סכרת הנעורים שהתגלתה אצלו בגיל 14. אבי היה נשוי למרים כ 24 שנים ודריכיהם נפרדו בשנת 2006.

אבי פגש את אמי והם התחתנו בשנת 2007, בתאריך 2007 .10.10. לאחר נישואיהם, הם עברו לגור ביחד בכפר סבא ברחוב ירושלים.

האהבה שלו למוזיקה

אבא שלי סיפר לי, שכשהיה קטן, ליום הולדת החמישי שלו, אביו, סבא שלי, קנה לו פטיפון ותקליט. זה היה בשנת 1960. התקליט היה של איזה להקה אזורית בבאנוס איירס. קרלוס, כל כך התלהב מהמתנה וישר הלך לחנות הקרובה לביתו וקנה עודהכמה תקליטים. באותה תקופה הייתה להקה חדשה הביטלס, הידועה בשם "החיפושיות". הביטלס – The Beatles; הם היו חברי להקת רוק בריטית. להקה שההשפעה של על התפתחות המוזיקה קיימת עד היום. "פריצות הדרך החשובות של הביטלס בתחום הקלטת המוזיקה העלו תרומה מכרעת להפיכת מוזיקת הרוק והפופ לסוגה אמנותית ממשית, והעמידו את הביטלס כיוצרים הבולטים ביותר של המוזיקה הפופולרית בשנות ה-60". (ויקיפדיה). אבי, שמע את השירים שלהם הוא לא יכול להפסיק להקשיב להם והפך למעריץ נלהב.

תקליט מפורסם של הביטלס

Abbey Road (אבי רוד) הוא אלבום האולפן ה-11 של הביטלס שיצא ב-26 בספטמבר 1969 בבריטניה על ידי אפל רקורדס. 

תמונה 1

בדירתו, גם בארגנטינה וגם בישראל, לא משנה, באיזה מקום עבר לגור – תמיד היה מקום ל "חדר מוזיקה", חדר שמלא בדיסקים ותקליטים. עד היום אנחנו שומרים את התקליטים הראשונים שאבא שלי קנה בבאנוס איירס.

אני ואבא אבא ואני

בתור ילדה, תמיד אהבתי שאבי לוקח אותי לקניות. כשאימא שלי הייתה בעבודה ולי ולאבא לא היה מה לעשות, יצאנו לבלות בעיר. בדרך כלל היינו הולכים לבית הגבינות בחצר השוק ולבית השוקולד.

אבא אהב לטייל, הוא תמיד לקח אותנו לטיולים בחו"ל, בכל שנה טיילנו במדינה אחרת. כולנו ביחד, אבי, אמי אני ואחותי. אמי ואחותי נהגו תמיד לבקר בחנויות ולעשות "שופינג", בגדים ושאר חפצים – ואני ואבא היינו בחנות התקליטים.

אני זוכרת, שכמעט בכל יום הייתי ממהרת לחזור הביתה, לשים תקליט על הפטיפון ולרקוד עם אבא עם גיטרות דמיוניות, אחרי כמה דקות גם אימא הייתה מצטרפת לריקוד ואחותי נועה, עמדה וצילמה אותנו. זו חוויה מדהימה שאני מאחלת לכל אחד.

בתאריך24.11.2021, בשעה 6:10 בבוקר, אבא שלי נפטר. הוא נפטר ממחלה ובעיות בריאותיות. בחדשים האחרונים לפני מותו הוא שכב כצמח, אחרי 10חודשים קשים הוא נפטר.

מתגעגעת.

הזוית האישית

דנה: היה לי מאוד חשוב להנציח את זיכרו של אבי, שנפטר  ב24.11,2021. נהנתי להיזכר בחוויות של אבי וברגעי הנחת המאושרים שלנו יחד, בריקודים ובמוזיקה שכל כך אהב. יהי זיכרו מבורך לעד!

מילון

פטיפון
מכשיר שעליו מניחים דיסק גדול בשם תקליט שמכיל מוזיקה, התקליט מסתובב וכדי להפעיל את המוזיקה יש להניח מחט קטנה שמחוברת לפטיפון על התקלי

הביטלס
הביטלס הייתה להקת רוק בריטית, הנחשבת על ידי רבים להרכב המוזיקלי המשפיע ביותר אי-פעם. הלהקה הייתה אינטגרלית לאבולציה של מוזיקת פופ לצורת אמנות ולהתפתחות תרבות הנגד של שנות ה-60. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אני אוהב אותך עד הירח ובחזרה כפול מליון“

הקשר הרב דורי