מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לא לוותר, בסוף תצליח – סבא ריקי בכר

פעילות כללית במסגרת התכנית
בית ספר קוגל, 2023
ציוני דרך מרכזיים בחייו של סבא ריקי

שמי נועה, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דוריף במסגרתה אני מתעדת את סבי, רחמים (ריקי) בכר, ומעלה את סיפורו אל מאגר המורשת של התכנית.

שמו של סבא – רחמים בכר, כינויו הוא ריקי. סבא נולד בבולגריה בתאריך 10.4.1945. סבי הוא בן יחיד. סבא גדל בתל אביב ולמד בבית ספר בלפור. בילדותו אהב מאוד לשחק כדורגל עם חבריו. את שנות התיכון שלו למד בבית ספר גנות, שהוא בית ספר חקלאי בתנאי פנימיה. המקום זכור לו מאוד לטובה.

בצבא שירת סבא בנ"מ. לבנק דיסקונט הגיע מיד לאחר שחרורו מהצבא ושם נשאר עד לפנסיה. הוא התחיל את עבודתו בסניף דיזנגוף ולאחר מכן התקדם לתפקיד משמעותי ובכיר מאוד – הוא היה במשך כ 40 שנה יו"ר ועד עובדי בנק דיסקונט. השפעתו הייתה רבה מאוד על הארגון ותרומתו ניכרת עד היום.

את אשתו הראשונה יהודית פגש בשנת 1965, הם התחתנו בשנת 1967. בשנת 1969 נולדה בתו רונית. בשנת 1971 סבא ויהודית התגרשו. לאחר כשנה סבא פגש את סבתא רבקה ולאחר כמה שנים ביחד הם התחתנו ונולדו להם שני ילדים: מוטי ומאיה. סבא וסבתא שלי נשואים באושר עד היום.

הזוית האישית

נועה הנכדה המתעדת: סבא שלי הוא איש מאוד מיוחד, אהוב על כל מי שמכיר אותו, תמיד עוזר לכל מי שצריך, בתפקיד שלו בבנק דיסקונט הוא תמיד דאג לעובדים ועד היום אין מי שלא מכיר אותו או זוכר אותו. למדתי עליו דברים חדשים שלא ידעתי שעסק בהם בעברו. היה לי כיף להקשיב לסיפור שלו ובמיוחד לשמוע איך הוא היה בתור ילד קטן, הוא לימד אותי שאפשר להצליח בהרבה דברים בחיים כי הוא היה שחקן טוב בכדורגל וטוב בלימודים ויושב ראש בבנק. היה ממש מרתק להקשיב לסיפורו ולקבל ממנו השראה.

מילון

נ"מ
נגד מטוסים

בנק דיסקונט לישראל
בנק דיסקונט לישראל בע"מ (במקור בנק ארץ ישראל לדיסקונט בע"מ) הוא בנק מסחרי שהוקם בארץ ישראל בתקופת המנדט הבריטי ופועל מאז בישראל. על פי נתוני הדוחות הכספיים לשנת 2020 הוא הבנק הרביעי בגודלו בישראל במונחי הון עצמי. בנק דיסקונט הוא חברה ציבורית, הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב וכל מניותיו נמצאות בידי הציבור ללא גרעין שליטה. הבנק מציע ללקוחותיו שירותים בנקאיים מקיפים בכל תחומי הפעילות הפיננסית, באמצעות רשת סניפים בפריסה ארצית ובאמצעות שירותי בנקאות ישירה ובנקאות מקוונת. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אף פעם לא לוותר על מה שאתה רוצה שיקרה, כי בסוף אתה תצליח“

הקשר הרב דורי