מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

כשסבתא דוידית רצתה להתחפש למרי פופינס

סבתא ואני במסגרת תכנית הקשר הרב דורי
סבתא רוקדת בילדותה
השמלה הלבנה שלא נמצאה

שמי אריאל ששון, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי ומתעדת את סבתי, דוידית שביט, במסגרת התכנית.

כשסבתא שלי, דוידית,  הייתה ילדה, היא גרה במדרשת שדה בוקר. בחג פורים אחד, כשהייתה בת 11, היא רצתה מאוד להתחפש למרי פופינס, היא מאוד אהבה אותה, ומאוד אהבה את השמלה הלבנה שלבשה בקטע בסרט "מרי פופינס".

מרי פופינס (אנגלית: Mary Poppins) היא דמות שיצרה פמלה לינדן טרוורס, המופיעה בשמונה ספרים ובסרטי קולנוע של וולט דיסני ב־1964 וב־2018. ספרי מרי פופינס זכו להצלחה רבה ותורגמו לשפות רבות, אך הסרט של וולט דיסני באמצע שנות השישים הוא שפרסם את הדמות ברחבי העולם כולו. רק בגיל 80 גילתה טרוורס שאת הרעיון לאומנת מעופפת קיבלה מסיפור שהמציאה בילדותה, כדי להעלים את הבהלה והנטישה שחשה כאשר אמה יצאה מהבית בהכרזה שהיא הולכת לעבור לגור במדינה אחרת. (ויקיפדיה).

סבתא סיפרה לאמה שהיא רוצה שמלה לבנה כמו של מרי פופינס. אימא שלה חיפשה בכל מקום שמלה כזו, ולא מצאה.

בסוף כשהגיע חג הפורים, סבתא שלי התחפשה למשהו אחר, לתחפושת שהיא פחות רצתה, אבל היא לא כעסה על אמה מכיוון שסבתא כילדה ידעה שקשה מאוד להשיג בגדים בתקופה ההיא.

לבסוף היא התחפשה לאינדיאנית.. היא מספרת שבחגיגת הפורים היא מאוד נהנתה, גם אם לא התחפשה למה שרצתה. מוסר ההשכל: לפעמים אנחנו יכולים להנות בכל מצב, גם אם לא קיבלנו בדיוק מה שרצינו – עובדה שסבתא נהנתה, גם בתחפושת של אינדיאנית!

סבתא רוקדת בילדותה

תמונה 1

הזוית האישית

אריאל: היה לי מאוד מעניין לעבוד עם סבתא וללמוד על ילדותה. אני מאחלת לנו עוד הרבה שנים של טוב ושמחה!

מילון

שְׂדֵה בּוֹקֵר
קיבוץ בהר הנגב, כ-30 קילומטרים צפונית למכתש רמון וכ-40 קילומטרים דרומית לבאר שבע. בשנת 1953 התיישבו דוד בן-גוריון ורעייתו פולה בשדה בוקר, לאחר התפטרותו הראשונה מראשות הממשלה, דבר שהביא למשק הכרה ופרסום רב. בשנותיו האחרונות חי בצריף שנקרא על שמו בקיבוץ. בשנת 1963 יזם בן-גוריון הקמת מדרשה כ-3 ק"מ דרומית לקיבוץ, המכונה "מדרשת בן-גוריון". (ויקיפדיה)

ציטוטים

”הווי דן כל אדם לכף זכות“

הקשר הרב דורי