מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

כיצד הכירה סבתא אלה קוסניקוב את סבא?

מישל, הנכדה של אלה קוסאיננקו
סבתי בשנת 2019
מסיבת יום הולדת גורלית

שמי מישל, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעדת את סבתי אלה קוסניקוב במאגר המורשת של התכנית.

סבתי  נולדה בשנת 1956 בעיר קייב שבאוקראינה, שמה אלה קוסניקוב  בשנת 1959 נולדה לה אחות שקראו לה אנה, אנה אהבה לשחק בבובות. הבית של סבתי היה צנוע וקטן, היו חורים בדלתות, רהיטים ישנים ושום דבר שם לא היה חדש.

סבתי עלתה לארץ בשנת 1965 עם הוריה ואחותה. העלייה הייתה להם קשה מאוד, במהלך העלייה לארץ אנשים אמרו להם: "אוקראינים לא שייכים לישראל" והם נפגעו מזה, אבל זה לא מנע מהם להמשיך את מסע העלייה. כאשר הם הגיעו לארץ ישראל לא היה להם איפה לגור אז חבר של סבא רבא, שכבר גר בארץ, עזר להם ונתן להם בית לגור.

כיצד סבתא הכירה את סבא? 

סבתי הוזמנה ליום הולדתה של חברתה הטובה, היא נסעה לקנות לה מתנת יום הולדת בעיר. כאשר היא הגיעה לביתה של חברתה, היא נפלה ושברה את רגלה. היה שם חבר טוב שהיה ביום ההולדת ועזר לה. הוא אמר לחברותיה להזמין אמבולנס, הוא וחברה שלה נסעו באמבולנס. לאחר שבועיים הם הכירו והתחילו להיות ביחד עד ש בשנת 1977 סבא הציע לסבתא נישואים, הם שמחו והתרגשו.

בשנת 1978 הם התחתנו. המתנות שהביאו להם היו בעיקר כלי בית, כסף, ועוד. לאחר שהם התחתנו, שם המשפחה של סבתא שונה ל- קוסאיננקו.

כיום סבתא שלי עוסקת בספורט ובישול. היא בעיקר אוהבת לבוא אלינו ולשבת לאכול איתנו בימי שישי. כיום יש לה שישה נכדים: אלינה בת 28, ויקי בת 20, טומי בן 17, ואני (מישל) בת 11. כיום סבתי מגיעה אלינו בימי שישי ואנחנו מדברים ומצחקקים יחד לרוב.

הזוית האישית

מישל הנכדה המתעדת: נהניתי מאוד להשתתף בתכנית הזו. עכשיו אני יותר מכירה יותר את החיים של סבתא. אני רוצה להגיד לסבתא שלי תודה שהיא תומכת בי ועוזרת לי ומבקרת כל שישי שבת, עוזרת – במיוחד לאימא, נותנת לנו מתנות. אני ממש מודה לאלוהים שיש לי אותה.

מילון

קייב
קייב היא עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר של אוקראינה. העיר נמצאת בצפון המדינה על גדות הנהר דנייפר, שחוצה אותה לאורכה. בעבר שימשה העיר כבירת רוס של קייב, המדינה הראשונה של העמים הסלאבים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”לא תמיד הכל מושלם בחיים האלה, את מושלמת בחיים“

הקשר הרב דורי