מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ישראל ניסנוב עלה מאוזבקיסטן לישראל

תמונה מהבת מצווה שלי,סבא שלי עומד לידי
סבא שלי עומד ליד ההורים שלו ושני אחים
חלום העלייה לישראל שהתגשם

שמי מוריה ניסנוב, השנה בבית ספרי מתקיימת תוכנית הקשר הרב דורי, בחרתי להביא את סיפורו של סבא שלי ישראל ניסנוב. סבא ישראל נולד בשנת 1973 באוזבקיסטן. בשנת 1989 עלה לישראל.

החיים באוזבקיסטן

סבא שלי, אבא של אבא שלי, נולד באוזבקיסטן שנמצאת ליד רוסיה. הוא גר בבית יחסית גדול עם כל שאר בני המשפחה. אבא שלו – יוסף, עבד בברית המועצות בתור אגרונום בתפקיד מאוד מכובד. הוא היה אחד האנשים היחידים שהייתה לו אז מכונית. אימא שלו – ברטה, עבדה כספרנית בבית ספר. היו להם שם חיים ממש טובים.

סבא מספר שהוא היה מסתכל על מפת העולם וחושב איזו ארץ קטנה היא ארץ ישראל. סבא ממש רצה לעלות לארץ ישראל, אבל העבודה של אבא שלו – סבא רבא שלי היתה ממש חשובה, והגויים באוזבקיסטן לא הרשו להם לצאת.

סבא שלי עומד ליד ההורים שלו ושני אחים

תמונה 1

העלייה מאוזבקיסטן לישראל

עד שיום אחד, כשהוא היה בן 16, בשנת 1989, הם החליטו לברוח מאוזבקיסטן ולעלות לארץ. הם ברחו בלילה, והשאירו את כל הרכוש שהיה להם באוזבקיסטן. הם עלו על רכבת ונסעו במשך שלושה ימים למוסקבה שברוסיה, שם הם היו כשבועיים, ממוסקבה נסעו לוינה שבאוסטריה ליומיים, ומוינה לאיטליה. באיטליה הם חיכו כחודשיים עד שעלו על מטוס וטסו לישראל.

הם ידעו שיהיה קשה, למצוא עבודה, ללמוד את השפה, ההורים של סבא כבר היו מבוגרים, אבל עם כל הקשיים הם עבדו קשה, למדו את השפה, ושמחו מאד שהגשימו את החלום לעלות לארץ ישראל.

תמונה מהבת מצווה שלי, סבא שלי עומד לידי

תמונה 2

הזוית האישית

מוריה: תודה סבא שסיפרתה לי את סיפור  העלייה שלך לישראל.

מילון

אין כישלון יש רק משוב לצמיחה
תמיד יש אפשרות נוספת

ציטוטים

”לשמור שבת“

”אין כישלון יש רק משוב לצמיחה“

הקשר הרב דורי