מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ירח דבש בישראל הסתיים בעלייה של חנה ויין

אני וסבתא בקשר הרב דורי
סבתא חנה ביום חתונתה
סבתא חנה וסבא היגיעו מקנדה לירח דבש בישראל ונשארו בארץ

שמי נגה, אני משתתפת השנה בתוכנית הקשר הרב דורי ובחרתי לקחת חלק בתוכנית יחד עם סבתא שלי חנה ויין.

רקע

סבתי, חנה נולדה בעיר וינפג – Winnipeg שבקנדה. בעיר מרכזית זו חיה קהילה יהודית גדולה. היו בעיר גם קהילות אורתודוקסיות וגם קהילות קונסרבטיבית. היו חיי תרבות פעילים מאוד ומוסדות קהילה יהודיים רבים כמו בתי כנסת, מקווה ומועדוני תרבות רבים. גם כיום יש קשר טוב עם הקהילה שם, ויניפג חתומה בהסכם "ערים תאומות" עם שלושה יישובים ישראלים: באר שבע, גן יבנה וקריית שמונה.

סבתא חנה מספרת

נולדתי וגדלתי בעיר וינפג, בה הייתה קהילה יהודית גדולה מאוד. שם גם סיימתי את לימודיי, פגשתי את בעלי ונישאנו. לאחר שהתחתנתי בקנדה, אני ובעלי החלטנו לנסוע לירח דבש בישראל.

ביום נישואי בקנדה

תמונה 1

ירח דבש בישראל

הגענו מקנדה, לירח דבש בישראל, זוג צעיר וטרי, טיילנו ברחבי הארץ, שהיינו פה מספר חודשים. אחרי כמה חודשים התקיים אירוע חגיגי מיוחד ב"בנייני האומה" בישראל, קנינו כרטיסים לאירוע החגיגי של הפתיחה.

בפתיחה, כולם עמדו כדי לשיר את ההמנון "התקווה", בכיתי מהתרגשות. כשחזרנו הביתה באותו ערב, אמרתי לבעלי: "אנחנו נשארים בארץ"! שירת ההמנון הייתה כל כך מרגשת ואני הרגשתי את האהבה.

כשמלחמת ששת הימים התחילה, בשנת 1967, ידענו שיכולנו לחזור לקנדה,אבל הרגשנו את שייכותינו לארץ ישראל, החלטנו שכאן ביתנו, בחרנו להישאר ולדבוק במדינה שלנו.

הזוית האישית

נגה: השתתפתי השנה בתוכנית הקשר הרב דורי ושמחתי לשמוע מסבתא שלי, חנה  את סיפורי ילדותה בקנדה ובמיוחד את הסיפור על ירח הדבש שהפך לעלייה לישראל.

מילון

ירח דבש
ירח דבש זו חופשה אחרי החתונה.

מלחמת ששת הימים
מלחמה בין ישראל למדינות ערב השכנות ישראל ניצחה בשישה ימים

ויניפג
ויניפג היא בירת פרובינציית מניטובה שבקנדה ואחת הערים החשובות בקנדה. ויניפג ממוקמת בדרום המחוז במקום בו נפגשים המגן הקנדי והערבות והיא העיר הגדולה ביותר במחוז זה.

ציטוטים

”אנחנו נשארים בארץ“

הקשר הרב דורי