מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

יציאת מצרים הפרטית של סבא עופר

סבא עופר ואני בתכנית הקשר הרב דורי
סבא עופר עם הרכב הראשון שלו
מי שלא ילמד את תולדות משפחתו לא יוכל לספר לילדיו

קוראים לי עופר, נולדתי בתאריך 08.11.1953 בחיפה בבית חולים אימהות (ליד בית חולים כרמל של היום). גדלתי בקריית מוצקין עד גיל 5 ולאחר מכן עברו הוריי לקריית חיים. למדתי בבית ספר גורדון  ולאחר מכן בבית ספר דגניה בקריית חיים. בגיל 13 עברתי ללמוד בבית ספר מבואות ים במכמורת , ולמדתי מקצוע ימאות ומכונאות ימית. לאחר מכן הפלגתי באוניות צי הסוחר וראיתי עולם עד שהתגייסתי לחיל הים.

שרות צבאי היה משנת 1972 עד שנת 1985 בצבא הקבע חיל הים בפלגת דבורים ולאחר מכן בשרות מילואים עד שנת 2017 בדרגת סגן אלוף. השתתפתי במבצעים רבים ובמלחמות: יום כיפור בשנת 1973 ומלחמת שלום הגליל בשנת 1982. ביטחון מדינת ישראל הוא מעל כל השיקולים האחרים.

כיום אני מרצה בפני נוער על "מבטו של חייל בפלגה לוחמת בחיל הים במלחמת יום כיפור". מספר סיפור של איש צוות מתוך חמישה עם כלי קטן: הינו בימת ברדוויל בצפון סיני בדרך לתעלת סואץ, המשימות שלנו הייתה למשוך את חיל האוויר של האויב שירד אליו ואספקת תחמושת למוצב שלא נפל, מוצב בודפשט. אני הייתי החלק הקטן שתרם את חלקו בגזרה הזאת. לאחר מכאן בתעלת סואץ ירדנו עם כלי השייט שלנו ומשם המטרה להגיע להישגים עם המשא ומתן של מדינת ישראל עם המצרים שהיה בקילומטר ה 101. היינו שם בתאריכים 6.10.73 עד 10.4.74 עד שעזבנו. אני קורא לזה יציאת מצרים הפרטית שלי.

העיסוק אזרחי שלי הוא איש מכירות בחברת אלובין תעשיות יצרני פרופילים אלומיניום. תפקידי הוא מכירות בתחום התעשייה לשילוב ההייטק והלוטק. אני עובד באלובין כ-17 שנים, למרות שעברתי את גיל הפנסיה , אני ממשיך לעבוד וליצור.

תחביבים – מכוניות אספנות

יש ברשותי ארבעה רכבי אספנות: פורד אנדול תורכי משנת יצור 1976, סוסיתא קסטל (דגם ניסיוני ששרד) משנת יצור 1972, רום כרמל משנת יצור 1977 וגולף גג פתוח משנת יצור 1981. בנוסף אני חבר במפגש השרון שהוא מועדון לרכבי אספנות. אני עוסק בתחביב הזה כ-12 שנים.

סבא עם הרכב הראשון שלו

תמונה 1

מסר לדור הצעיר: מי שלא לומד את תולדות משפחתו , לא יהיה מה לספר לילדיו בעתיד.

הזוית האישית

הנכדה ליאן: היה כיף מאוד בפעילות הקשר הרב דורי להיפגש עם סבא ולדעת עוד דברים על סבא.

מילון

לאוטייק
טכנולוגיה פשוטה

ציטוטים

”מי שלא ילמד את תולדות משפחתו לא יוכל לספר לילדיו “

הקשר הרב דורי