מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

יעל קהלון

אני וסבתא יעל
סבתא יעל בצעירותה
סיפור חייה של סבתא שלי יעל קהלון

שמי יעל קהלון בת יהודית ומוסא דיין ז"ל, כותבת כאן יחד עם נכדתי הרביעית והאהובה עלי, נכדתי המוכשרת, הדר קהלון מבית ספר נווה נאמן בהוד השרון.במסגרת תוכנית רב דורי. נולדתי בתאריך 27.7.1960 בנתניה, בת רביעית להורי.

גרנו בשכונת שיכון ותיקים, שם למדתי בגן ובבית הספר היסודי אלומות. בתיכון למדתי בבית ספר שרת במגמת צילום. כנערה הייתי  חברה בתנועת הנוער העובד והלומד. בקן היו פעילויות פעמיים בשבוע ומסיבות של הנוער העובד במוצאי שבת. בחופשות היינו נוסעים לטיולים של יומיים להכיר את הארץ.

אתי החברה הכי טובה שלי הייתה גרה בבית שאני גרה בו היום (מול הבית של ההורים שלי). רוב הזמן היינו יחד כי היא הייתה בת יחידה. היינו הולכות יחד לספרייה העירונית להחליף ספרים, לפעמיים היינו הולכות עם ההורים שלה לים ופעם בשבוע בשעה 16:00 היינו הולכות לסרט בקולנוע.

שירתי בצ.ה.ל, בחייל הים ולאחר כמה חודשים התחתנתי עם סבא שולי. אני וסבא שלוי הינו חברים כבר מכיתה ח'. נישאנו בתאריך 20.2.1997 . במהלך השנים נולדו לנו שלושה בנים מקסימים: משה, חי וגל. חי הוא אבא של הדר.

קנינו בית פרטי בשנת 1980, מול בית ההורים שלי. אימא שלי היתה עקרת בית, בשלנית מעולה. הבית היה תמיד פתוח לאורחים ולנכדים והיה כייף לילדים להיות שם. אבא שלי היה קצב בעל חנות בנתניה שנחשב למותג.

עובד עם  אבא שלו אם בבית ספר וחופשות בצבא. ומאז הוא עובד איתו כמנהל עבודה בעסק המשפחתי גל-על.

סבא שולי קבלן בניין  בשיפוצים למד את העבודה מאבא שלו ואח שלו.ואני ניהלתי את העסק מהבית ולימים שחי גדל בחופשות היה

הילדים שלנו  גדלו בבית מלא חוויות וטיולים פקנייקים וחופשות של בונגלוסים ואוהלים שבוע בים.

היום אני סבתא לשישה נכדים ארבע נכדות מקסימות ושני נכדים מקסימים: לורין – בת 21, אוריאן – בת 18, מור – בת 13, הדר – בת 11, שלום – בן 6 וארד – בן שנה.

הזוית האישית

סבתא יעל: מפגש בן דורי עם הנכדה הרביעית שלי הדר קהלון. בימי שישי בשעה 10 בבוקר נקבע לנו פגישה. פגישה שבה הנכדה תכיר יותר את סבתא, את סיפורי הילדות שלי תקופות בחיים. אני מאוד נהנתי לחזור בזמן אחורה לספר לך את כל מה ששאלת בכייף ואהבה. החוויה היתה לי כייפית, שמחתי לראות את בית הספר שלך, את המורות חברות חברים. ולך הדר המיוחדת שלי אני מאחלת לך הצלחה בלימודים כי השמיים הם הגבול ותציבי לך יעדים ותכבשי אותם. תצליחי בנבחרת בהתעמלות האומנותית, את רוקדת מדהים וגאווה גדולה זה שזכית השבוע במקום שני.

אוהבת אותך מלא מלא סבתא יעל

הדר: היה לי מאד כייף לשמוע את הסיפור חיים של סבתא שלי ואת חוויות הילדות שלה. מה היא הייתה עושה אחר הצהריים ולראות מה השוני בין הדורות אני מאחלת לסבתא שלי שאוכל לשמוע את הסיפור שלה עוד הרבה שנים ושאני לעולם לא אשכח את מה שהיא סיפרה לי בפעילות של הקשר הרב דורי

מילון

מנדיל
מגבת

ציטוטים

”תחשוב טוב יהיה טוב “

הקשר הרב דורי