מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות נוף, טבע, חגים, מועדים ותרבות

סבתא ביום הולדת שלי
סבתא כאחות בבית חולים
סבתא ורדה הגשימה את חלומה

סיפור ילדותי

שמי ורדה קוזוק, נולדתי בשנת 1954 בת שלישית מתוך שבעה ילדים. נולדתי וגדלתי בשכונת עין התכלת בנתניה, שם למדתי עד כיתה ה'. לאחר מכן עברתי לבית ספר אביחיל, במושב אביחיל. את לימודי התיכון למדתי בביה"ס שרת בנתניה.

הורי עלו לארץ ממרוקו בשנת 1949. אמי רמונד הייתה עקרת בית ואבי עבד במפעל מתכות ששם יצקו את חלקיו של טנק המרכבה של צה"ל.

גדלתי בבית דתי מסורתי, בהווי של ערבי שבת, בהם שרנו את שירי הקודש ובהווי חגי ישראל, כולל חג המימונה, שלפי המסורת  חל חג המימונה ביום השביעי של חג פסח. את חג העצמאות הינו מקבלים בחיק הטבע עושים פיקניק עם בני המשפחה.

בזמן הפנאי שיחקנו בחוץ (בזמנו לא היה מחשב, אייפד או טלוויזיה ) שיחקנו בכל מיני משחקים כגון: 4 מקלות, מחבואים, שני דגלים ועוד…

בשלב מסוים, כשהייתי בערך בגילך, הבטחתי לעצמי כשאהיה גדולה אהיה אחות, מאוד אהבתי להקשיב ולעזור לאנשים. המאמץ לא היה קטן, אבל הצלחתי להגשים את חלומי ללמוד ולהיות אחות. עבדתי בבית חולים במחלקת נשים ובמחלקות הפנימיות.

 בתמונה בעבודתי כאחות

תמונה 1

בשנת 1975 סבא ואני התחתנו הקמנו בית ונולדו לנו שלושה ילדים: שני בנים ובת מקסימים וחכמים והיום עם שמונה נכדים.

כיום אני גמלאית של בית החולים איכלוב בתל אביב, בו עבדתי כל השנים, לאחר 40 שנה במקצוע האחות. את זמני אני ממלאת היום בטיולים, לימודים וחוגים שונים וכמובן משתדלת לעזור לילדי כמה שאפשר.

 עם נכדתי

תמונה 2

הזוית האישית

עלמה: סבתא יקרה, מאחלת לך שתהייה בריאה.

סבתא ורדה: עלמה, הגשימי את כל חלומותיך לעתיד!

מילון

אביחיל
היישוב הוקם ב-1932 על ידי חיילים שלחמו במלחמת העולם הראשונה במסגרת הגדודים העבריים שבצבא הבריטי. תחילה הוקם היישוב על אדמה שהוקצתה לחיילים המשוחררים על ידי ממשלת המנדט, בצפון הנגב, ליד תל ערד. בעקבות המחסור במים במדבר, הוקם המושב מחדש במיקומו הנוכחי, ב-19 ביולי 1932, על ידי קרן היסוד. היישוב הוקם על חולית שהייתה אדמת הקרן הקיימת לישראל, במסגרת "התיישבות האלף". בין המתיישבים הראשונים היה דב יוסף, שכיהן בהמשך כשר הצנע בממשלת ישראל הראשונה, וכן שמואל דב חיים קריס שהצליח להשיג הקצאת קרקע בעמק חפר.

ציטוטים

”עם הרצון ניתן להציג את המטרה“

הקשר הרב דורי