מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות מאושרת של משחקי חוץ – רונן אייזיק

רונן ואחיו
רונן בילדותו
דוד רונן מספר לאחיינית מיה אודות ילדותו ועיסוקיו

שמי מיה, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעדת את חייו של דודי, אח של אבי, רונן אייזיק, ומעלה את סיפורו אל מאגר המורשת.

רונן אייזיק, אח של אבא, נולד בתאריך 8.12.1967 בבית החולים "דג'אני" ביפו. רונן הוא האח הגדול מבין שלושה אחים. שמות ההורים: אבא אהרון, נולד בארגנטינה להורים ניצולי שואה ב 24 לאפריל 1947, ואימא ורדה, נולדה באוסטריה להורים שגם הם ניצולי שואה, ב- 9 לינואר 1948.

עיסוק

רונן עסק בצבא כמתכנת עבור הגנות לאמצעים כאלו או אחרים, וכיום זוהי עבודתו. אחד הדברים שרונן עוסק בו בשנים האחרונות הוא פיתוח של מערכות הגנה אקטיבית. מערכות הגנה אקטיבית זה בעצם אמצעי הגנה של כלי רכב, כמו טנקים למשל. אם נגיד במבצעים עומדים שני טנקים אויבים המתחרים זה בזה בקרב יריות, אז המיגון האקטיבי הוא בעצם כאשר יורים על הטנק כל מיני טילים או תחמושות כאלה ואחרות. מה שהוא (הטנק) עושה, בהגנה אקטיבית הוא לירות אותו בחזרה. זו מערכת ייחודית שאין אותה בעולם אלא אצלנו, נכון להיום.

ילדות

רונן גדל בחולון עד גיל 24 כשהתחתן. הייתה לו ילדות מאוד יפה. הוא ואחיו היו נקראים 'ילדי חוץ', היה נדיר מאוד למצוא אותם בתוך הבית בתקופות ההן, בין אם זה בחורף ובין אם זה בקיץ…

דוד רונן בילדותו

תמונה 1

סיפור מעניין מהילדות: אבא שלי, אח של רונן, הוא בצעיר מבין שלושת האחים. כאשר האחים היו משחקים בחוץ, היו קושרים אותו אל העגלה. ביום מן הימים, כאשר רונן ואחיו שיחקו משחק בשם רוקי, הדומה לבייסבול, הם קשרו את אבי, אופיר, אל העגלה. או לפחות כך הם חשבו. לפתע הם שמים לב שאופיר איננו. הם מתחילים לחפש אותו ברחובות וכאשר הם לא מוצאים אותו, הם מתחילים להתקשר להורים, שמתקשרים לחברים קרובים ולמשטרה לצאת לחפש אותו. עברו כמה שעות ומצאו את אופיר מסתובב בשכונה, עובר כבישים – הוא הלך בערך כמה קילומטרים. לאחר זמן רב של חיפושים, מצאו את אופיר אצל אישה מבוגרת אשר מצאה אותו ברחוב… היא הכניסה אותו אל ביתה וטיפלה בו. האישה התקשרה אל המשטרה כד לדווח על ילד שמצאה. ואופיר חזר אל הוריו ואחיו.

הזוית האישית

מיה האחיינית המתעדת: נהניתי מאוד לעבוד עם רונן ולהקשיב לסיפורים מן הילדות ועל המשפחה. אני מקווה שתכנית כזו תצא לפועל בבית הספר שוב בהמשך.

דוד רונן: שמחתי מאוד לעשות את התכנית עם מיה ולחזק את הקשר שלנו באמצעות העבודה המשותפת על התיעוד.

מילון

מערכת הגנה אקטיבית
מערכת הגנה אקטיבית (בראשי תיבות באנגלית: APS) היא מערכת הגנה לכלים צבאיים המונעת מהאיום הנורה לעברם לפגוע בכלי המוגן. זאת בניגוד למיגון פסיבי, שמתבסס על כך שהאיום אומנם יפגע בכלי אך לא יצליח לחדור את השריון. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”עברו כמה שעות ומצאו את אופיר הפעוט מסתובב בשכונה, עובר כבישים, הוא הלך לבדו כמה קילומטרים“

הקשר הרב דורי