מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותה של סבתא רותי בתל אביב

סבתא רותי ונכדתה אלה
הכנה למפגש עם הסבתות
מתגעגעת למפגשים עם החברים אחר הצהרים, ולמשחקי הילדות שהיו לה עם החברים בשכונה.

הנכדה אלה מתעדת את מה ששמעה מסבתא רותי.

שמי אלה אילן ושם סבתי רותי אשכנזי. השנה אני משתתפת בתכנית ה'קשר רב דורי' יחד עם סבתי, רותי ובמסגרת זו ראיינתי את סבתא שלי.

סבתא רותי אשכנזי סיפרה לי, שהיא נולדה בישראל, בשנת 1965 לבית משפחת שושנה. היא דיברה עברית מגיל ילדות. ההורים שלה קראו לה בשם רותי, כי פשוט, הם אהבו את השם הזה.

שמות הוריה: אביה עמרם ואמה אסתר. שמות אחיה ואחותה: דוד, ליאורה ואושיק.

ההורים שלה עסקו בתפירת נעלי נשים. סבתא מספרת, שאימא שלה הייתה נמוכת קומה ורזה, ואבא שלה היה  גבוה וגדול ממדים.

בילדותה גרה סבתא בתל אביב, הם היו קרובים לחוף הים שבין תל אביב ליפו. בבית היו להם ארבעה חדרים, היה להם מטבח קטן וגם מקלחת קטנה, היה להם חדר מיוחד לכביסה. החצר הייתה גדולה, ואפילו הייתה בה גינה.

היא גרה בשכונה קטנה עם בערך 30 משפחות. בית כנסת היה ממוקם ברחוב המרכזי במרחק של בערך חמש דקות הליכה מהבית. את הקניות שלהם היו עושים בשוק הכרמל.

סבתא שלי סיפרה שהיא מאוד מתגעגעת למפגשים עם החברים אחר הצהרים, ולמשחקי הילדות שהיו לה עם החברים בשכונה. הם שיחקו בהרבה משחקי ילדות כמו כל הילדים, אך המשחק שהיא אהבה במיוחד היה מחבואים.

הזיכרון הכי מתוק שהיה לה, שהם היו הולכים לים ונפגשים עם כל המשפחה המורחבת שם. הזיכרון הכי מפחיד שהיה לה, זה שהיא פעם אחת כמעט טבעה בים…

היא אהבה לאסוף את השיער שלה לשתי צמות והיא אהבה לסרוג או כל דבר שקשור לאומנות.

סבתא אוהבת את הנכדים ושמחה מאוד לפגוש אותם.

 אני וסבתא רותי

תמונה 1

הזוית האישית

הנכדה אלה: במהלך השיחות ביננו, חיפשנו יחד תכונות משותפות, גילינו ששתינו טובות לב. ושאני דומה לאימא שלי, ואימא שלי דומה להורים שלה.

סבתא רותי: חשוב לזכור, שאין כמו משפחה, זהו הערך החשוב ביותר!!

מילון

שוק הכרמל
שוק הכרמל בתל אביב הוא השוק המרכזי בעיר והגדול והידוע ביותר בגוש דן. הוא נמצא לאורך רחוב הכרמל, בין כיכר מגן-דוד לבין מסוף כרמלית וגן הכובשים, בואכה אזור מנשייה, והתרחב עם השנים גם לכמה רחובות סמוכים בשכונת כרם התימנים ושכונת נחלת בנימין. החלק הדרום מערבי של שוק הכרמל נקרא גם שוק עזה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”חשוב לזכור, שאין כמו משפחה, זהו הערך החשוב ביותר.“

הקשר הרב דורי