מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות בקיבוץ בבית הילדים – יסמין וינגרוד

סבתא בשירות צבאי
סבתא בילדותה
כל התינוקות והילדים היו ישנים, אוכלים, משחקים ועושים הכול בבית הילדים

יסמין נולדה בשנת תשכ"ח 1968 לאמה, אילה תירוש ואביה רזיאל שפירא בבית היולדות "הלל יפה" שבחדרה.

ילדות

אמה של יסמין, אילה, אהבה מאוד פרחים ולכן קראה לשלושת בנותיה בשמות של פרחים: ורד הדס ויסמין, שלושה סוגי פרחים. כשיסמין התינוקת השתחררה מבית היולדות, אימא שלה הביאה אותה לבית הילדים אשר היה נמצא בקיבוץ, משפחתה של סבתא הייתה חברה בקיבוץ מעגן מיכאל, השוכן בצפון סמוך לזיכרון יעקב.

כל תינוק בקיבוץ שנולד, היו מביאים אותו מיד לאחר השחרור מבית היולדות לבית הילדים המשותף לכל ילדי הקיבוץ. האימא של התינוק הייתה  מגיעה להניק אותו שם. כל התינוקות והילדים היו ישנים, אוכלים, משחקים ועושים הכול בבית הילדים.

סבתי אילה עבדה כגננת, היא אהבה מאוד ילדים. יותר מאוחר היא עבדה כמורה לגננות, היא הדריכה והנחתה גננות. סבי רזיאל עבד בקופת חולים. הוא היה אחראי על האחזקה. הוא היה גבר ממש גבוה, עם שיער בלונדיני, עיניים כחולות ומהמם, כמו אשתו אילה.

לעיתים קרובות כל המשפחה הייתה נוסעת לטיולים. הם נסעו לסיני, לים ונופשים הרבה בשדות ים. בשעות הפנאי של יסמין, היא הייתה הולכת לחוג מחול ובלט, או שהיא הייתה רוכבת על סוסים כי היא אהבה מאוד סוסים.

כשיסמין הייתה בגיל 5 פרצה מלחמת יום כיפור. המלחמה פרצה בהפתעה, ללא הכנה מוקדמת. בעיצומו של יום הכיפורים, כאשר כל עם ישראל היו בבתי הכנסת, תקפו המדינות הערביות את ישראל, בהובלתן של סוריה ומצרים. המלחמה התרחשה בעיקר בסיני וברמת הגולן.

בית הספר שלה היה במעגן מיכאל, הוא היה  קרוב לים. בבית ספר למדו לימודים רגילים. והיו גם הרבה שיעורי אומנות, שהיא אהבה במיוחד. בצבא יסמין שירתה בנח"ל במחנה 80. היא הייתה מכ"ית ואחר כך בכל מיני תפקידי הדרכה.

מקצוע ועיסוק

אחרי הצבא היא עבדה בכל מיני עבודות וחסכה כסף. היא רצתה לטוס לחו"ל ולטייל בעולם. היא טיילה באירופה, ואז היא טסה לארצות הברית. כשהיא חזרה לארץ היא הלכה ללמוד אומנות. אחרי שהיא סיימה את הלימודים היא חזרה לקיבוץ ועבדה במפעל נטיפים.

נישואים ומשפחה

המורה של אבי והמורה של אמי הכירו בין אבי לאמי. הם חשבו שזה מתאים והם צדקו. הם התחתנו ונולדו להם שתי ילדות מהממות, כמו שהם אומרים. מאז הם חיים באושר ועושר עד לחיי נצח אמן ואמן.

תחביבים

תחביביה כיום הם ללכת לים ולעשות ספורט. וללמוד שיעורי תורה וחסידות. ביחד עם השליחה לפרדס חנה לאה קורנט. היא מארגנת שיעורי חסידות לנשים, שמתקיימים מעל שמונה שנים.

חפץ מיוחד במשפחה

יש ארון שבת שנמצא אצלנו עכשיו בסלון שעבר מסבא וסבתא של אימא שלי להורים של אימא שלי ואחר כך אלינו לבית. שלושה דורות, ברוך השם.

ארון השבת

תמונה 1

מסר חשוב לחיים: לאהוב כל יהודי ולהסתכל רק על הטוב שבו.

הזוית האישית

מושקי: שמחתי לשמוע ולהכיר את משפחתי במסגרת תכנית הקשר הרב דורי.

מילון

נח"ל
נוער חלוצי לוחם בראשי תיבות: נח"ל) הוא מסגרת בצה"ל שבה קבוצות של תנועות וארגוני נוער מתגייסים יחד ושומרים על שלמותם כבוגרי שנות שירות תוך שילוב בין משימה צבאית לבין חינוך בקהילה.

מכי"ת
מפקדת כיתת טירונים

ציטוטים

”לאהוב כל יהודי ולהסתכל רק על הטוב שבו “

הקשר הרב דורי