מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות בצל המלחמה – סבתא טטיאנה אהרונוב

אני וסבתי טטיאנה בבילוי בבאולינג
סבתי בצעירותה
סבתא טטיאנה משתפת עם אורון את הפחד שלה מהילדות

שמי אורון, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעד את סבתי, טטיאנה אהרונוב, ומעלה את סיפורה אל מאגר המורשת של התכנית.

סבתא שלי מצד אימא, טטיאנה, היא גיבורה גדולה עם ילדות נפלאה. היא נולדה בברית המועצות לשעבר בעיר קטנה בשם פוציפ' אחרי מלחמת העולם השנייה, ובילדותה הרגישה השפעה גדולה מהמלחמה שקרתה שם לפני שנים רבות. היא ראתה משפחות הרוסות, וכל ילדותה פחדה שהמלחמה תחזור. אבא שלה נלחם במלחמה, הוא איבד בה את כל משפחתו הראשונה, הם היו  הוריו – אבא, אימא, אחים, אשתו ובנו. אחרי המלחמה פגש את אשתו השנייה, אימא של סבתא שלי, ונישא לה.

לסבתא שלי הייתה ילדות מאושרת, בבית בו גדלה היה בית קרקע עשוי כולו מעץ עם גינה בה גידלה פירות וירקות, ובאר שמשכו ממנה מים. היא אהבה לשחק הרבה בחוץ עם חברים שלה ולשחק במחבואים ובתופסת, ובחורף תמיד הייתה משחקת בשלג. כאמור, כל ילדותה פחדה שהמלחמה תחזור, כי פחדה שתאבד את אבא שלה במלחמה.

יום אחד, פתאום התחילה שוב מלחמה, וכמובן שאבא שלה נשלח להילחם בצבא הרוסי. היא ממש פחדה כשהתחילה עוד מלחמה, היא לא ישנה בלילות, ובעיקר פחדה שיקרה משהוא לאבא שלה. בסוף המלחמה הגיע אבא שלה הביתה. הוא דפק בדלת וסבתא שלי פתחה לו את הדלת, ראתה אותו ומאוד שמחה שהוא חזר. היא חיבקה אותו חיבוק ארוך והתפללה לאלוהים שהוא חזר הביתה בשלום, ואז הם אכלו ביחד ארוחת ערב.

כיום סבתי כבר התחתנה והקימה משפחה ואפילו גידלה נכדים – אחד מהם הוא אני. היום היא נהנית מלגדל את הנכדים שלה, לבשל ולסרוג.

הזוית האישית

אורון הנכד המתעד: מאוד נהניתי לעשות את התכנית הזו ובעיקר נהניתי לדעת דברים חדשים על סבתי.

סבתא טטיאנה: אני ממש נהניתי לשתף את סיפור חיי עם אורון, אני שמחה שהשתתפנו בתכנית.

מילון

פוציפ'
עיר ברוסיה

הצבא האדום
הצבא האדום של הפועלים והאיכרים (ברוסית: Рабоче-Крестьянская Красная Армия;) היה עד 1946 שמו של צבא הקבע של ברית המועצות, אחד מזרועות הכוחות המזוינים של ברית המועצות. נודע בקיצור בכינוי הצבא האדום עקב זיהויו עם הדגל האדום שאומץ על ידי המפלגה הקומוניסטית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אבא של סבתי נלחם במלחמה ואיבד בה את כל משפחתו הראשונה, כולל הוריו “

הקשר הרב דורי