מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות בירושלים לפני קום המדינה

היה לנו כיף יחד
בתקופת הקורונה
משחקי הילדות של סבא אריה מור

שמי עלמא מור, אני משתתפת בתוכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבא שלי אריה מור. יחד תיענו את סיפורו. סבי, אריה נולד בשנת 1940 בשכונת גאולה בירושלים.

סבא אריה מספר לעלמא

נולדתי בשנת 1940 בשכונת גאולה בירושלים. שכונת גאולה היא אחת מהשכונה בירושלים. היא הוקמה בסוף שנות העשרים, ויש בה הרבה בתי כנסת. במשך השנים הפכה גאולה לשכונה המרכזית בחיים החרדיים בירושלים. בתי מסחר רבים נפתחו בה, ומוסדות תורה וחסידות רבים.

משחקי ילדות בשכונה

כשהייתי ילד הייתה תקופה מאוד קשה בארץ ואנחנו הילדים בנינו לעצמנו את כל משחקי הילדות. בנינו עפיפונים ועלינו לראש הגבעה ונלחמנו במלחמת העפיפונים. את כל הצעצועים אנחנו בנינו במו ידנו. לא היו טלפונים וכל הילדים היו נפגשים אחרי שסיימנו ללמוד בבית הספר. בשכונה שיחקנו ב"שוטרים וגנבים", סטנגה, מחניים וגולות. היינו משחקים עד רדת החשכה ואז האימהות שלנו היו קוראות לנו לחזור הביתה.

בבגרותי

בגיל 18 התגייסתי לצבא לחיל הקשר. עברתי קורס של שנה בבית ספר של חיל הקשר. הקורס היה על מכשיר קשר מיוחד ובמהלך כל שירות החובה ושירות המילואים הייתי ברכב עם המכשיר הזה בסיוע לכל החילות: צנחנים, גולני ועוד.

עם סיום הצבא למדתי באוניברסיטה העברית כלכלה וסטטיסטיקה. עם סיום הלימודים התקבלתי לעבודה במשרד האוצר במחלקה הכלכלית.

נישאתי לאשתי נישי והבאנו ארבעה בנים, שניים מהם נקראו על שמות הסבים שלהם: משה ונריה. עתה יש לנו חמישה עשר נכדים, איתם אנו נפגשים באירועים משפחתיים שונים.

לאחר יציאתי לגמלאות אני ממלא את הזמן החופשי בפעילויות ספורט כמו פינג פונג, משחקי ברידג' ונסיעות רבות לחו"ל.

הזוית האישית

עלמא: היה לי ולסבא ממש כיף להפגש בתוכנית ולכתוב יחד את הסיפור.

אני וסבא בכתה במפגש תוכנית הקשר הרב דורי

תמונה 1

מילון

המילואים
אחרי השירות הסדיר בצבא אחרי השחרור היה נהוג לשרת חודש בשנה ולזה קראו מילואים

שכונת גאולה
שכונת גאולה היא שכונה בירושלים. אך השם משמש גם ככינוי לגוש שכונות בצפון ירושלים, המשמש כמרכז השכונות החרדיות בעיר. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”ירושלים“

הקשר הרב דורי